خبرگزاری کار ایران

پیش بینی وضعیت آب‌وهوا در روزهای آینده؛

نیمه شمالی کشور، از روز سه‌شنبه با کاهش قابل توجه دما روبروست

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۵۴۲

روز دوشنبه نیز در شمال شرق و شرق کشور بارش پیش بینی می‌شود / امروز گسترش بارش‌ها به شرق کشور نیز کشیده می‌شود.

کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی با بیان اینکه از روز سه شنبه تا روزهای پایانی هفته آینده با نفوذ جریان‌های سرد شمالی در کشور روبرو هستیم؛ اظهار کرد: بر این اساس در نیمه دوم هفته آینده با کاهش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی کشور رو برو خواهیم بود.

فرشته گودرزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد پیش وضعیت آب و هوای کشور گفت: طی دو روز آینده در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی زاگرس و جنوب کشور شاهد آسمانی ابری، بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

وی ادامه داد: بارش‌ها روز گذشته در شمال استان فارس و استان کهکیلویه و بویر احمد بود، اما امروز گسترش بارش‌ها به شرق کشور نیز کشیده می‌شود، البته بارش‌ها امروز در استان‌های فارس، بوشهر و شرق کرمان شدت بیشتری خواهد داشت.

این کار‌شناس هوا‌شناسی افزود: همچنین امروز با تقویت جریان‌های شمالی بر مقدار بارش‌ها در سواحل خزر افزوده می‌شود.

گودرزی اظهار کرد: از بعد از ظهر روز یکشنبه از مقدار ابر‌ها در جنوب کشور کاسته شده و بارش‌ها در شرق و شمال شرق و به صورت پراکنده در سواحل دریای خزر و نواحی مرکزی کشور ادامه می‌یابد که در مناطق سردسیر بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

وی تصریح کرد: روز دوشنبه نیز در شمال شرق و شرق کشور بارش پیش بینی می‌شود. همچنین از روز سه شنبه تا روزهای پایانی هفته آینده با نفوذ جریان‌های سرد شمالی کاهش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد.

این کار‌شناس هوا‌شناسی در ارتباط وضعیت آب‌و هوای پایتخت اظهار کرد: برای تهران نیز امروز آسمانی نیمه ابری همرا با گاهی وزش باد و بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز