خبرگزاری کار ایران

مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراثفرهنگی خبر داد:

قصه خوانی در موزه‌ها تا سه‌شنبه ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۴۷

طرح قصه خوانی در موزه‌ها با عنوان «یکی بود یکی نبود» امروز، فردا و پس فردا به ترتیب در موزه آبگینه، کاخ گلستان و خانه موزه شهید بهشتی از ساعت ۱۰تا ۱۲برگزار می‌شود.

طرح قصه گویی در موزه‌ها با عنوان «یکی بود یکی نبود» در تمامی روزهای اجرا با استقبال پر شوری از سوی کودکان در موزه هارو به رو شد

به گزارش ایلنا، لیلا کفاش‌زاده مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراثفرهنگی و گردشگری، امروز «یکشنبه» با اعلام این خبر گفت: با گذشت ۵ روز از آغاز طرح قصه گویی، موزه‌های رضاعباسی، تاریخ پزشکی، موسیقی و علوم و فنون میزبان طرح قصه گویی درموزه هابوده‌اند.

او با اشاره به این نکته که قصه‌ها در هر موزه حال و هوای آن موزه را به خود می‌گیرد افزود: در بخش اسلامی موزه رضا عباسی که مزین به تصاویرگران سنگ شاهنامه بود هفت خوان رستم با حضور دانش آموزان اجراشد و آنهاتوانستند برای دقایقی کوتاه خود را به جای پهلوان ایران زمین ببینند.

به گفته کفاش‌زاده، در موزه علوم پزشکی نیز در طی روایت قصه زال بیماری آلبینیسم با جادوی ادبیات تبدیل به یک حماسه با شکوه شد.

مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراثفرهنگی و گردشگری تصریح کرد: درموزه تاریخ پزشکی کودکان با بهره گیری از ادبیات ناب فارسی آموختند که چگونه می‌توان با وجود داشتن یک بیماری مادر زاد تبدیل به یک جهان پهلوان شد و در تاریخ کشور تاثیر گذار بود.

وی با بیان اینکه در ادامه اجرای طرح قصه خوانی در موزه‌ها، موزه موسیقی میزبان خانواده‌ها بود افزود: قصه ریتمیک آواز در مزرعه که روایت نغمه سرایی چشمه، رود، درخت و حیوانات یک روستا است در این موزه به اجرا درآمد و گروه سراینده‌ها با هم نوایی زیبایشان یک از با شکوه‌ترین قطعه هایموسیقی را اجرا کردند.

این قصه مفهوم صلح و اتحاد را به زیبا‌ترین شکل به کودکان می‌آموزد.

به گفته او، داستان پیرزن خردمندی که با علم و دانش خود یک کشور را از حمله دشمنان نجات می‌دهد و جواب تمام چیستان‌های سخت دشمن را می‌داند، موضوع قصه‌ای بود که درموزه علوم به اجرا در آمد.

در این قصه کهن کودکان آموختند که سالخوردگان سربار جامعه نیستند و می‌توان از دانش و تجربه آن‌ها استفاده کرد.

کفاش‌زاده در پایان اضافه کرد: در طرح قصه گویی در موزه‌ها، قصه گویان شورای کتاب کودک توانستند با توانایی کامل با تمام گروه‌های سنی ارتباط برقرار کرده و متناسب با فضای موزه‌ها قصه‌ای را روایت کنند که معرف جایگاه تخصصی موزه باشد.

بنابراین گزارش، طرح قصه خوانی در موزه‌ها با عنوان «یکی بود یکی نبود» امروز، فردا و پس فردا به ترتیب در موزه آبگینه، کاخ گلستان و خانه موزه شهید بهشتی از ساعت ۱۰تا ۱۲برگزارمی شود و شرکت در آن برای کودکان و والدین آن‌ها رایگان خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز