خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو خبر داد:

پیش‌بینی کاهش ۲۰ درصدی بارندگی

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۳۵

پیش‌بینی شده تا شهریورماه سال ۹۴ حدود ۲۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم.

وزیر نیرو از کاهش ۲۰ درصدی بارندگی خبر داد و گفت: در مصرف خانگی خانواده‌ها قادر هستند، ۳۰ درصد مصرف آب خود را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چیت‌چیان در حاشیه همایش «ایست، آب نیست» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی شده تا شهریورماه سال ۹۴ حدود ۲۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم. ماه‌های گذشته نیز این روال را تایید می‌کند و امیدوارم با کمک مردم و برنامه‌ریزی‌های جدی که برای مدیریت آب هم در بخش کشاورزی و هم آب شرب انجام شده، بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به سوال هوشمندانه رئیس جمهور در پانزدهمین پرسش مهر دانش‌آموزی گفت: معتقدم این پرسش که میلیون‌ها دانش‌آموز و خانواده را درگیر خود کرد، یک اثر فرهنگی خوبی به جا خواهد گذاشت. باید از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم آب را درست مصرف کنند.

وزیر نیرو ادامه داد: امیدواریم این موضوع به یک رفتار دائمی در سال‌های آینده تبدیل شود، چرا که کشور ما کشور کم آبی است و نیازمند این هستیم که بدانیم قطره‌قطره آب را چگونه مصرف کنیم.

چیت‌چیان در پاسخ به این سوال که وزارت نیرو چه اقداماتی را در راستای اصلاح الگوی مصرف آب در نظر گرفته است، گفت: نخستین کار ما مدیریت مصرف است. صنایع، آبی را که مصرف می‌کنند باید با تصفیه کردن و بازگرداندن به چرخه مصرف چندین بار از آن استفاده کنند.

وزیر نیرو اظهار داشت: در کشاورزی نیز با اصلاح الگوی کشت و اصلاح شیوه‌های آبیاری قادر هستیم، میزان مصرف آب را کاهش دهیم. در مصرف خانگی هم خانواده‌ها قادر هستند، سی درصد مصرف خود را کاهش دهند.

وی از توزیع تجهیزات کاهش دهنده مصرف آب در شهرهای پرتنش آبی خبر داد و گفت: استفاده از آب دریا‌ها، نمک‌زدایی، شیرین‌سازی آب و در نظر گرفتن تجهیزاتی برای کاهش بخار آب دریاچه‌ها از دیگر اقدامات وزارت نیرو برای اصلاح مصرف آب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز