خبرگزاری کار ایران

معاون اداره میراثفرهنگی تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

تنها ۱ نیروی حفاظت به ازای هر ۳۷ اثر تاریخی‌ وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۶۴۹

گاهی شبانه مطلع می‌شویم؛ یکی از آثار تاریخی تهران تخریب شده است، اما متاسفانه آنقدر نیرو نداریم که بتوانیم به همه آنها رسیدگی کنیم.

معاون اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اظهار کرد: تعداد نیروهای یگان حفاظت استان تهران تنها ۷۰ نفر است، در واقع برای حدود هر ۳۷ اثر تاریخی در شهر تهران تنها ۱ نیروی حفاظت وجود دارد.

سپیده سیروس‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد تعداد نیرو‌های یگان حفاظت از میراثفرهنگی استان تهران گفت: یگان حفاظت میراثفرهنگی تهران ۷۰ نفر نیرو دارد که این تعداد اصلا برای حفاظت از آثار تاریخی این استان کافی نیست.

وی ادامه داد: تنها در سطح شهر تهران حدود ۲۶۰۰ اثر تاریخی وجود دارد که این مقدار نیرو نمی‌تواند؛ به صورت شبانه‌روزی به این آثار سرکشی کند و در مورد آنها گزارش دهد.

معاون اداره میراثفرهنگی استان تهران افزود: گاهی شبانه مطلع می‌شویم؛ یکی از آثار تاریخی تهران تخریب شده است، اما متاسفانه آنقدر نیرو نداریم که بتوانیم به همه آنها رسیدگی کنیم.

سیروس‌نیا در ادامه در مورد اقدامات این سازمان در جهت گرفتن مجوز از مراجع قضایی برای ورود به کاخ ثابت پاسال گفت: علی‌رغم اینکه کار‌شناس ما به مراجع قضایی مراجعه کرده و توضیحات لازم را داده، اما هنوز هیچ مجوزی برای اداره کل میراثفرهنگی استان تهران برای ورود به کاخ ثابت پاسال داده نشده است، بنابراین ما همچنان قادر نیستیم که برای ارزیابی وضعیت این اثر ارزشمند معماری به داخل این بنا برویم و افرادی که در حال ساخت و ساز در این بنا هستند، اجازه ورود کار‌شناس میراثفرهنگی به این عمارت را نمی‌دهند.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت عمارت تاریخی عین الدوله که حریم آن به دلیل ساخت و ساز یک ساختمان مخدوش شده است، گفت: با وجود اینکه دستور توقف ساخت و ساز در حریم این بنا صادر شده بود، چند وقت پیش گزارشی از آغاز دوباره کار داده شد، اما بررسی‌های ما نشان داد که این فعالیت‌ها در جهت حذف فونداسیونی است که قبلا ایجاد شده بود و تاکنون دیگر گزارش جدیدی به دست ما نرسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز