خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی چهارمحال و بختیاری در گفت‌‌وگو با ایلنا:

تاثیر حفاری‌های غیرمجاز بر بقایای آتشکده دوره ساسانی هنوز مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۲۰۰

یگان حفاظت استان ۳۰ پرسنل دارد / هنوز با قطعیت نمی‌توان گفت که این حفاری‌ها چه تاثیری بر آثار تاریخی آن منطقه داشته‌اند.

مدیرکل میراثفرهنگی استان چهارمحال و بختیاری در ارتباط با حفاری‌های غیرمجاز صورت گرفته در تپه ساسانی با اشاره به اینکه در این حفاری‌ها هیچ اثری کشف و استخراج نشده است، گفت: عاملان این حفاری غیرمجاز شناسایی شده‌اند.

بهمن عسگری سوادجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد حفاری‌های غیرمجاز صورت گرفته در تپه‌ ساسانی بردنکان شهرکرد، گفت: سرنخ‌هایی توسط نیروهای یگان حفاظت میراثفرهنگی و پلیس پیشگیری از حفاران غیرمجاز به دست آمده که موجب شناسایی آنها شده است و در یکی دو روز آینده دستگیر خواهند شد.

وی ادامه داد: حفاری‌ها تا عمق ۴ متر نیز صورت گرفته، اما تعداد ترانشه‌ها کمتر از ۵ عدد بوده است. همچنین شواهد نشان می‌دهد که این افراد نتوانسته‌اند، اثری را کشف و یا خارج کنند.

مدیرکل میراثفرهنگی استان چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این سوال که آیا به بقایای تاریخی کشف شده در این منطقه که گفته می‌شود؛ بقایای یک آتشکده یا معبد است، نیز آسیبی وارد شده است، گفت: هنوز با قطعیت نمی‌توان گفت که این حفاری‌ها چه تاثیری داشته اند، اما اطلاعات دقیق‌تر پس از بررسی، در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

عسگری سوادجانی در مورد تعداد نیروهای یگان حفاظت میراثفرهنگی این استان اظهار کرد: یگان حفاظت استان ۳۰ پرسنل دارد که در مکان‌های مختلف همچون موزه‌ها، مخازن حمل اشیا و محوطه آثار تاریخی حضور دارند، اما اکنون طی جلسات و تعاملاتی که با پلیس پیشگیری داشته‌ایم، بیشترین حمایت را از سوی آنها دریافت می‌کنیم.

وی در مورد چگونگی حفاظت از این تپه ساسانی افزود: نیروهای حفاظتی به صورت مستقر در محوطه‌های تاریخی استان وجود ندارد، اما نیروهای ما با گشت مداوم و ۲۴ ساعته، به صورت محسوس و نامحسوس از این محوطه‌ها حفاظت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز