خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با مقام مسئول‌ سازمان ‌حفاظت‌ محیط‌ زیست مطرح شد؛

جزئیات جلسه مشترک با نمایندگان مجلس در مورد جنگل ابر / برخی نمایندگان حَکَم شدند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۷۰۲

در این جلسه پس از بحث‌های فراوان، قرار شد تا رئیس فراکسیون محیط زیست، رئیس کمیسیون کشاورزی و نماینده کمیسیون اصل ۹۰ در مورد این مساله حَکَم شوند و در این زمینه جمع بندی خود را اعلام کنند.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه روز گذشته جلسه‌ای میان سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان مجلس در رابطه با احداثجاده در جنگل ابر برگزار شد، گفت: در این جلسه قرار شد که نمایندگان کمیسیون‌های کشاورزی، اصل ۹۰ و نماینده فراکسیون محیط زیست حَکَم شوند و جمع بندی خود را در این مورد اعلام کنند.

فرهنگ قصریانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد جلسه روز گذشته(پنجشنبه) سازمان حفاظت محیط زیست و چند تن از نمایندگان مجلس برای تصمیم گیری در مورد احداثجاده در جنگل ابر گفت: در این جلسه نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس، فراکسیون محیط زیست، کمیسیون اصل ۹۰، معاون استاندار گلستان، نماینده سازمان مراتع و جنگل‌ها و برخی نمایندگان پیشنهاددهنده احداثجاده از جمله آقای نوروزی که از بانیان این پیشنهاد است، حضور داشتند و از جنگل ابر به صورت فشرده بازدید کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه پس از بحث‌های فراوان، قرار شد تا رئیس فراکسیون محیط زیست، رئیس کمیسیون کشاورزی و نماینده کمیسیون اصل ۹۰ در مورد این مساله حَکَم شوند و در این زمینه جمع بندی خود را اعلام کنند.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست افزود: به نظر می‌آمد در این جلسه تفاهم خوبی به وجود آمد و ما هم بر اساس قانون و در چارچوب وظایفی که سازمان برای حفظ محیط زیست دارد، نظرات خود را به نمایندگان محترم انتقال دادیم، زیرا که هیچ کدام از مسئولان سازمان راضی نیستند که حتی ۱ سانتی متر از این جنگل که دارای اهمیت ملی است و برکل کشور تاثیرگذار است، تخریب شود.

قصریانی با بیان اینکه جنگل ابر تنها متعلق به یک شهرستان و یا استان خاص نیست، اظهار کرد: اگر به دلیل احداثاین جاده جنگل ابر آسیب ببیند، چه کسی جوابگوی ضرر و زیان‌های متحمل شده به کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست، نمایندگان سازمان جنگل‌ها نیز مخالفت خود را با احداثاین جاده ابراز کرد، و استانداری گلستان هم ضمن بیان اینکه عمران و جاده سازی بسیار اهمیت دارد، عنوان کرد که با این وجود، حفظ محیط زیست برایشان بسیار مهم است، حتی آقای پیرموذن هم که از امضا کنندگان نامه در خواست احداثجاده است، در این جلسه اعلام کرد که اکنون از امضا کردن این نامه پشیمان است.

قصریانی با بیان اینکه زمان اعلام نتیجه قطعی این جلسه به نمایندگان مجلس بستگی دارد، گفت: باید توجه کرد که به لحاظ فنی، به دلیل شیب زیاد، رانش ولغزش نیز ساخت این جنگل توجیهی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز