خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست:

با مسئله دریاخواری روبرو هستیم / ساخت ویلاهای چند صدمیلیاردی در سواحل

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۷۲۲

ما اکنون با بحثدریاخواری روبرو هستیم، باید چگونگی تصرف زمین‌ها از سوی کسانی که ویلاهای چند صدمیلیاردی در سواحل می‌سازند، بررسی شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تاکنون در طی بیست و دو جلسه بررسی تخلفات اداری، ۱۴۰ پرونده بررسی شدند که ۸۰ مورد از آنها تبرئه و حدود ۶۰ پرونده نیز متهم شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد نبوی در نشست خبری خود که صبح امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: قصد دارم که امروز مردم ایران را به چالش معرفی ناهنجاری های زیست محیطی دعوت کنم، زیرا از این طریق می‌توانیم به بهترین شکل از مشکلات زیست محیطی باخبر شویم و آنها را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مناطق حفاظت شده زیست محیطی اظهار کرد: حدود ۲۰ درصد از کشورهای توسعه یافته را مناطق حفاظت شده تشکیل می‌دهند و این مناطق باید بکر و سالم برای نسل‌های آینده حفاظت شود و ما هم به تبعیت از همه دنیا مناطق حفاظت شده داریم که خوب است به دنبال این مسئله باشیم که چه کسانی بخشی از این مناطق حفاظت شده را تصرف کرده اند و چرا این مناطق برای ساخت مسکن مهر استفاده شده است.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ما اکنون با بحثدریاخواری روبرو هستیم، باید چگونگی تصرف زمین‌ها از سوی کسانی که ویلاهای چند صدمیلیاردی در سواحل می‌سازند، بررسی شود.

وی تصریح کرد: مسئله دوم در ارتباط با شکار حیات وحش است، اکنون شاهدیم که در برخی کشورها مانند اسپانیا و فرانسه از طریق برخی تورها افراد برای شکار حیات وحش ایران ثبت نام می‌کنند و حتی این تورهای شکار از آنها اسلحه‌ای درخواستی و لباس استتار مورد نظرشان را می پرسند و آنها را دقیقا به منطقه‌ای می برند که بتوانند گونه حیات وحش مورد نظر خود را شکار کنند و سپس حیوان شکار شده را به صورت قاچاق از کشور خارج می‌کنند و برای آنها می فرستند و حدود ۵۰۰ میلیون تومان هم هزینه از این افرادمی گیرند.

نبوی افزود: در حال حاضر کار مشترکی را با پلیس فتا شروع کردیم و حدود سه شبکه بزرگ و ۱۳ مورد از اینگونه شکارهای غیر‌مجاز را شناسایی کرده‌ایم. باید مشخص شود که شیوخ عرب با چه مجوزی وارد کشور می‌شوند و در کرمان گرانترین و نادرترین پرندگان ما را شکار می‌کنند در روز های گذشته ۴ نفر از این شیوخ دستگیر شدند اما به دلیل ارتباطی که با مسئولین کشورهای عربی داشتند، به جهت مسائل سیاسی نتوانستیم آنها را نگه داریم.

مدیرکل دفتر بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مسئله مهم دیگر، ‌ بحثپسماندهای خطرناک کشور است در حال حاضر واحدهای صنعتی بزرگی در کشور داریم که روزانه حدود سی هزار لیتر پساب صنعتی ایجاد می کنند و باید مشخص شود این پساب به کجا ریخته می‌شود. در حال حاضر در شهر تهران ۷۰ هزار واحد درمانی وجود دارد که ۱۰ درصد از این واحدها قابل پایش توسط مدیریت پسماند هستند، در حالی که همین ده درصد حدود ۱۰۰ تن زباله عفونی تولید می‌کنند و در مورد بقیه پسماندها شهرداری باید پاسخ دهد.

نبوی گفت: اگر بخواهیم تنها متکی به اداره محیط زیست تهران با ۱۵ کارشناس باشیم کاری از پیش نخواهد رفت بنابراین از مردم تقاضا داریم که در صورت مشاهده تخلفات به سازمان حفاظت از محیط زیست اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه سال ۹۳ پرترافیک ترین سال به لحاظ گفتگوی زیست محیطی بود، اظهار کرد: در بیست و نهم دی ماه یعنی روز هوای پاک، سامانه تلفنی ۱۵۴۰ و اتاق کشیک شبانه در سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح خواهند شد تا از طریق این سامانه تلفنی به کمک مردم بتوانیم، هر چه بیشتر ناهنجاری‌های زیست محیطی را پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز