خبرگزاری کار ایران

خرازیان مقدم با انتقاد از عملکرد سازمان دامپزشکی؛

درخواست مکرر برای نمونه برداری از ببر سیبری بی‌پاسخ مانده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۲۵۵

یک قلاده ببر سیبری به درخواست سازمان دامپزشکی مدت ۴سال در قرنطینه مجاور باغ وحش ارم نگهداری می‌شود که تاکنون علایم بالینی مبنی بر بیماری نداشته است.

مدیر کل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: به منظور بررسی وضعیت سلامتی و تعیین تکلیف ببر سیبری، مکرر از سوی سازمان حفاظت محیط زیست درخواست نمونه برداری و آزمایش مجدد به سازمان دامپزشکی اعلام گردیده است تا بتوان بر اساس نتایج آخرین آزمایشات بعمل آمده تصمیم مقتضی اتخاذ کرد.

به گزارش ایلنا، مجید خرازیان مقدم در تشریح خروج یک قلاده ببر بنگال از قرنطینه گفت: این ببر متعلق به آقای شهروزحسینی پس ازورود به کشور با توجه به قوانین سازمان دامپزشکی در قرنطینه مجاور باغ وحش ارم نگهداری شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به مخالفت باغ وحش ارم برای ورود حیوان به داخل باغ وحش، متقاضی درخواست نمود این ببر پس از اتمام دوران قرنطینه به محل دیگری با در نظرگرفتن معیار‌ها و مشخصات فنی زیست محیطی و بهداشتی جایگاه بطور موقت منتقل شود.

به گفته مقدم، جایگاه جدید در منطقه شهریار احداثو ضمن تایید توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، مجوزانتقال نیز از سوی اداره کل مذکور صادر شد.

وی تصریح کرد: ولی باتوجه به اظهارات متقاضی، سازمان دامپزشکی با اتمام زمان قرنطینه با خروج حیوان از قرنطینه مخالفت نمود مگر اینکه حیوان به باغ وحش یا مرکز تحقیقاتی منتقل شود.

مدیر کل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: درنتیجه متقاضی به علت شرایط نامناسب محل قرنطینه، حفظ سلامتی این ببرو طولانی شدن زمان قرنطینه نسبت به شکایت ازشرایط قرنطینه اقدام و حکم خروج ببر ازقرنطینه برای وی صادرشده است.

مقدم تاکید کرد: این موضوع از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنان درحال پیگیری است.

وی درباره وضعیت ببر سیبری نیز توضیح داد: یک قلاده ببر سیبری که به درخواست سازمان دامپزشکی مدت ۴سال درقرنطینه مجاورباغ وحش ارم نگهداری می‌شود که تاکنون علایم بالینی مبنی بر بیماری نداشته است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: باتوجه به شرایط نامناسب، طولانی شدن زمان قرنطینه و به منظور بررسی وضعیت سلامتی و تعیین تکلیف ببر سیبری علی رغم مخالفت سازمان دامپزشکی، مکرر ازسوی سازمان حفاظت محیط زیست درخواست نمونه برداری و آزمایش مجدد به سازمان مذکور اعلام گردیده است تا بتوان بر اساس نتایج آخرین آزمایشات بعمل آمده تصمیم مقتضی اتخاذ نمود.

وی ادامه داد: ولی تا کنون نسبت به درخواست سازمان حفاظت محیط زیست، اقدامی ازطرف سازمان دامپزشکی صورت نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز