خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رباط کریم:

لزوم تخصیص اعتبار ویژه برای احداثسیستم تصفیه فاضلاب شهری‌ رباط‌کریم

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۸۶

فاضلابهای شهری پس از خارج شدن از محدوده شهر مستقیما با آب کانالهای محمدیه و نواب مخلوط شده و وارد نهرها و اراضی کشاورزان می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم از برگزاری سومین جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی در شهرستان رباط کریم خبر داد.

به گزارش ایلنا، ایوب زارع با اعلام این خبر گفت: سومین جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی در شهرستان رباط کریم در پایان هفته گذشته در محل فرمانداری این شهرستان با حضور کلیه اعضاء برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه موضوع ورود فاضلاب به اراضی کشاورزی به عنوان یکی از مشکلات پیش روی کشاورزان مطرح شد، افزود: فاضلابهای شهری پس از خارج شدن از محدوده شهر مستقیما با آب کانالهای محمدیه و نواب مخلوط شده و وارد نهرها و اراضی کشاورزان می شود و با توجه به اینکه اکثر کشاورزان منطقه از حق آبه این کانالها برای آبیاری استفاده می کنند ازاین رو بدلیل آلوده بودن این آبها به فاضلاب شهری موجب اعتراض کشاورزان منطقه شده است.

زارع اظهار داشت: تنها راه حل برای برون رفت از این مشکل اهتمام بیشتر دستگاههای خدمات رسان از جمله شهرداری‌ها و آبفا برای مدیریت فاضلابهای شهری است تا با همکاری فرمانداری بتوانند اعتبار ویژه ای برای احداثسیستم تصفیه فاضلاب شهری اختصاص دهند.

وی در پایان با اشاره به نقش بسزای مدیر یت اصولی آبیاری اراضی در جلوگیری از هدررفت آب در مواقع خشکسالی و کمبود آب برای اراضی کشاورزی تصریح کرد: طرح آبیاری قطره ای جهاد کشاورزی یکی از راهکارهای موثردر ارتقای بهره وری آبیاری اراضی کشاورزی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز