خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی استان اصفهان:

توقف عملیات توسعه تله‌ کابین صفه به دلیل آسیب رساندن به قلعه شاه دژ

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۳۰۹

در حال حاضر کار عملیات توسعه تله کابین در صفه اصفهان به دلیل برداشتن تعدادی از سنگ‌های دیواره شاه دژ که باعثتخریب بخشی از دیواره شاه دژ شده، متوقف شده است.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان گفت: در حال حاضر کار عملیات توسعه تله کابین در صفه اصفهان به دلیل برداشتن تعدادی از سنگ‌های دیواره شاه دژ که باعثتخریب بخشی از دیواره شاه دژ شده، متوقف شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، «فریدون الله ‌اری» با اشاره به اینکه تله کابین صفه در جهت دسترسی بهتر به سایت موزه قلعه تاریخی شاه دژ مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، اظهار داشت: تامین دسترسی به سایت موزه صفه ضروری است ولی اقداماتی که شهرداری جهت احداثتله کابین صفه انجام می‌دهد باید با هماهنگی میراثفرهنگی صورت گیرد و این عملیات با خسارت به بقایای موجود در این قلعه تاریخی همراه نباشد.

به گفته وی، در این رابطه مکاتباتی با شهرداری اصفهان و مدیریت ساماندهی صفه و ناژوان و همچنین سازمان نوسازی و بهسازی صورت گرفته است و عملیات متوقف شده است.

وی ادامه عملیات را منوط به رفع تخلف و تایید طرح‌های توسعه محدوده صفه توسط اداره کل میراثفرهنگی استان اصفهان ذکر کرد.

وی تاکید کرد: در صورت بی‌توجهی مسوولین شهرداری و مدیریت ساماندهی صفه و ناژوان و خسارت به آثار تاریخی، موارد از حوزه حقوقی و قضایی پیگیری خواهد شد.

الله یاری ادامه داد: همکاری متقابل میراثفرهنگی و شهرداری در جهت حفظ آثار تاریخی این محدوده می‌تواند امکانات و زیر ساخت‌های مناسبی را در جهت استفاده بهینه از سایت موزه شاه دژ فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز