خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره میراثفرهنگی کازرون در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان کرد:

احداثیک دامداری در۵۰۰ متری سنگ‌ نگاره تیمور میرزا

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۰۹۳

اگرمیراثفرهنگ بتواند این دامداری را در آینده‌ای نزدیک از صاحبان آن خریداری می‌کند / دامداری در فاصله ۵۰۰ متری سنگ نگاره احداثشده و تاکنون مجوزی برای ساخت آن ارائه نشده است.

رئیس اداره میراثفرهنگی کازرون در مورد احداثیک دامداری در ۵۰۰ متری سنگ نگاره تیمور میرزا گفت: اگر میراثفرهنگ بتواند این دامداری را در آینده‌ای نزدیک از صاحبان آن خریداری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سنگ نگاره تیمور میرزا در جاده شیراز به کازرون اثر تارخی از دوران قاجار است که تیمور میرزا نواده فتحعلی‌شاه حاکم کازرون را در کنار شیری که رام کرده نشان می‌دهد، این سنگ‌نگاره همچنین با سنگ نبشته‌ای به خط نستعلیق نیز همراه است و به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است.

اکنون مدتی است که یک دامداری در نزدیکی این اثر ملی احداثشده که علاوه بر آسیب زدن به جذب گردشگر در این منطقه صدماتی را نیز به این نقش برجسته وارد می‌کند.

محمد رضا معینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت کنونی سنگ نگاره تیمور میرزا گفت: اطراف این سنگ نگاره کاملا فنس کشیده شده و توجه شده تا حریم منظری آن منقوش نشود، علاوه بر آن از نور‌پردازی و نصب تابلو برای کمک به جلب گردشگران در این منطقه استفاده شده است.

وی در مورد دامداری که در نزدیکی این سنگ نگاره قرار گرفته، افزود: این دامداری چند سالی است که در حریم سنگ نگاره ساخته شده و در آینده نه چندان دور اگر اداره میراثفرهنگی بتواند، آن را خریداری می‌کند. البته این دامداری با سنگ نگاره فاصله دارد و از نظر گردشگری مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

معینی در پاسخ به این سوال که فاصله دامداری تا سنگ نگاره به چه اندازه است و با چه مجوزی این دامداری احداثشده گفت: دامداری در فاصله ۵۰۰ متری سنگ نگاره احداثشده و تاکنون مجوزی برای ساخت آن ارائه نشده، اما از آنجا که زمین‌های اطراف املاک آباء‌و اجدادی مردم بوده احساس نیازی برای کسب مجوز انجام نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز