خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با یک فعال محیط زیست مطرح شد؛

شکار غیرقانونی سالیانه یک میلیون پرنده در فریدون‌‌کنار

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۴۵۰

در بازار پرندگان فریدون کنار شاهد خرید و فروش غیر قانونی انواع پرندگان مهاجر مانند عقاب طلایی، اردک، جغد و… هستیم و هیچ نظارتی بر این مسئله نمی‌شود.

یک فعال محیط زیست از شکار غیر قانونی سالیانه یک میلیون پرنده در فریدون‌کنار خبر داد.

علیرضا هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد صید غیر مجاز پرندگان در منطقه فریدون‌کنار گفت: تمامی افراد اعم از کشاورز، دامدار، کارمند و… باید برای شکار از قانون صید و شکار کشور تبعیت کنند اما برخی افراد دراین منطقه اقدام به صید پرندگان می‌کنند و هیچ نظارتی بر شکار آنها از نظر تعداد و نوع وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از پرندگان شکار شده گونه‌های تحت حمایت جهانی و کشوری هستند، ادامه داد: متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون در مقابله با این صیادان موفق نبوده و در هفته‌های گذشته که ماموران این سازمان برای بازرسی به مناطق شکار رفته بودند با برخورد شکارچیان روبرو شده و نتوانستند از منطقه بازدید کنند.

هاشمی افزود: البته این مسئله جای سوال دارد که چطور می‌شود ضابطان قضایی در این منطقه حضور پیدا کنند و شکارچیان جلوی آنها بایستند و مانع اجرای قانون شوند و پس از آن هیچ اتفاقی برای برخورد با این کار غیرقانونی صورت نگیرد.

مدیر گروه پرنده‌نگری و پرنده‌شناسی طرلان با تاکید براینکه براساس معاهدات بین المللی جلوی این شکار‌های غیرقانونی باید گرفته شود، گفت: در بازار پرندگان فریدون‌کنار شاهد خرید و فروش غیرقانونی انواع پرندگان مهاجر مانند عقاب طلایی، اردک، جغد و… هستیم و هیچ نظارتی بر این مسئله نمی‌شود.

این فعال محیط زیست با بیان اینکه سالانه یک میلیون پرنده در این منطقه شکار می‌شوند، افزود: راهکار مقابله با این مسئله بوجود آمدن عزم ملی در این زمینه و برخورد جدی سازمان حفاظت از محیط زیست است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز