خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور:

گردشگری راهکار بسیار مناسبی برای بهبود سیاست خارجی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۴۱۶

کمبود فضای اقامتی، وجود مشکل در صنعت حمل و نقل و مشخص نبودن سهم بخش خصوصی در گردشگری کشور از جمله مهمترین مشکلات صنعت گردشگری در کشور است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری راهکار بسیار مناسب برای بهبود سیاست خارجی را گردشگری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سلطانی‌فر امروز(شنبه) در سالروز جهانی روز گردشگری که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، ‌جمعی از نمایندگان و فعالان حوزه گردشگری برگزار شد، گفت: در زمانی که رشد اقتصاد جهانی در مواجه با بحران‌ها شکننده‌است، براساس آمار‌ها رشد بخش گردشگری با اطمینان ادامه دارد.

وی ادامه داد: این صنعت به عنوان سومین صنعت در آمدزای جهان است که با نرخ رشد ۴ الی ۵ درصد انتظار می‌رود به مهمترین شاخص اقتصادی حدود ۶۰ کشور جهان تبدیل شود.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه صنعت گردشگری ۵ درصد از تولید ناخالص جهان را تشکیل می‌دهد، افزود: همچنین ۹۵ میلیون شغل به صورت مستقیم و ۲۵۵ میلیون شغل به صورت غیر مستقیم در جهان ایجاد می‌کند که این مقدار ۶ برابر اشتغال تولید شده در صنعت خودروسازی، ۵ برابر صنایع شیمیایی و ۴ برابر حمل ونقل است که در مجموع ۱۰ درصد کل اشتغال موجود درجهان را تشکیل خواهد داد.

معاون رئیس جمهور گفت: گردشگری اقتصادی بر مبنای میراثفرهنگی، تمدن و تاریخ و زیست بوم هر کشوری است و برای جامعه میزبان مشاغل پایداری را ایجاد خواهد کرد و محیط زیست کشور میزبان را نیز حفظ و در ذهن میهمانان تاثیرات بسیار خوبی خواهد گذاشت.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه گردشگری راهکار بسیار مناسبی است برای بهبود سیاست خارجی گفت: گردشگری را هر چه بنامیم برای رهایی از اقتصاد تک محصولی و گسترش فرهنگ اسلامی ایرانی دارای اهمیت است و نیاز به توجه جدی دارد. که این توجه می‌تواند کشور را به جایگاهی در شان فرهنگ ما برساند.

وی با بیان اینکه گردشگری یکی از ساده‌ترین راههای ورود ارز به کشور است. اظهار کرد: کمبود فضای اقامتی، وجود مشکل در صنعت حمل و نقل و مشخص نبودن سهم بخش خصوصی در گردشگری کشور از جمله مهمترین مشکلات صنعت گردشگری در کشور است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما در گردشگری فرهنگ سازی است، افزود: بسیاری از رفتارهای گردشگران مثل هجوم خودرو‌ها به جاذبه‌های گردشگری و یا حرکت همه به سمت مقاصد یکسان ناشی از ضعف ما در فرهنگ سازی سفر است.

وی همچنین به شعار روز جهانی گردشگری با عنوان توسعه جوامع محلی اشاره کرد و افزود: جوامع محلی به عنوان مقصد اصلی گردشگری در کانون برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته و توجه به ظرفیت‌های محلی و خرده فرهنگ‌های رایج و محیط زیست آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گفته وی هدف دولت یازدهم این است که از ظرفیت‌های ملی بیش از منابع خارجی و نفتی بهره برداری کند و نرخ‌های شکننده‌ای مانند نرخ تورم، رکود و اشتغال را به تدریج طوری ترمیم کند که برای مدت زیاد پایدار بماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز