خبرگزاری کار ایران

حمایت رئیس سازمان میراثفرهنگی از صنایع دستی مددجویان بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۱۰۴

همه ما نسبت به آینده و سرنوشت این مددجویان مکلف و موظف هستیم و تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا با توانمند‌سازی آن‌ها به ویژه در بخش صنایع دستی بتوانیم اشتغال، زندگی و آینده آن‌ها را بسازیم.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر دیروز(سه‌شنبه ۳۱ تیرماه) با حضور در شیر خوارگاه شبیر و مجتمع توانبخشی کوروس از نزدیک با کودکان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی دیدار کرد و برگسترش اشتغال مددجویان از طریق تولید صنایع دستی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه شبیر با یادآوری ظرفیت کشور در بخش صنایع دستی گفت: با توجه به توانمندی و موقعیت هنرمندان و استادکاران هنرهای سنتی و صنایع دستی و امکان ارائه آموزش با اتکا به فن آوری بومی و داخلی در این زمینه می‌توانیم با سرمایه اندک در بخش صنایع‌دستی اشتغال ایجاد کنیم.


سلطانی فر با بیان اینکه محصولی که از این طریق تولید می‌شود دارای ارزش افزوده بالا است و در بازارهای جهانی برای کشور ارز آوری دارد، افزود: با توجه به اینکه ایران جزو سه قطب صنایع دستی در دنیا به شمار می‌رود و از ۴۶۰ رشته صنایع دستی در دنیا ۳۶۰ رشته به کشور ما اختصاص دارد می‌توانیم با ارائه آموزش‌ به مدد جویان، آن‌ها را به عنصری مولد، فعال و خودکفا در جامعه تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: آموزش در رشته‌های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی ارائه شده و امکان آموزش و فعالیت در هر مرکز با توجه به گروه سنی افراد مددجو و همچنین استاد کاران هنرهای سنتی و صنایع دستی در حدود ۶۰ رشته اعم از تولیدات پارچه، منبت، معرق، مینا کاری و… وجود دارد.


وی از جمله مشکلات موجود در بخش صنایع دستی کشور را موضوع بازاریابی و بازرگانی عنوان کرد و گفت: در نظر داریم با راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی و موقت صنایع دستی در استان‌ها و شهرهای مختلف و واگذاری رایگان آن به بهزیستی زمینه را برای فروش تولیدات مددجویان فراهم و از آن‌ها حمایت کنیم.


معاون رئیس تاکید کرد: همه ما نسبت به آینده و سرنوشت این مددجویان مکلف و موظف هستیم و تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا با توانمند‌سازی آن‌ها به ویژه در بخش صنایع دستی بتوانیم اشتغال، زندگی و آینده آن‌ها را بسازیم.


معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی گردشگری در ادامه از بخشهای مختلف مجتمع توانبخشی کوروس و کارگاه‌های هنرهای سنتی و صنایع دستی مددجویان در این مجتمع و مراحل مختلف کار آن‌ها بازدید و در پایان در جمع مددجویان این مجتمع افطار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز