خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی خبر داد:

برگزاری نخستین جشنواره مشارکت ملی گردشگری در مهرماه

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۷۷۸

«هنوز هیات داوران و محل برگزاری نمایشگاه مشخص نشده اما مهلت ارسال آثار تا آخر مردادماه و از طریق سایت اینترنتی www. Irantourisnfestival. com و www. Irantourisnfestival. ir امکان پذیر خواهد بود.»

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی از برگزاری نخستین جشنواره مشارکت ملی گردشگری مصادف با پنجم مهرماه(روز جهانی جهانگردی) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست خبری نخستین جشنواره مشارکت ملی گردشگری، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی گفت: برگزاری این جشنواره مصادف با روز جهانی جهانگردی که پنجم مهر ماه است بستری را برای مشارکت، تعامل و همکاری خانواده گردشگری در زیر یک چتر ایجاد می‌کند.

وی اشاره کرد که این جشنواره در ۲۲ محور جوامع محلی، خانواده، سبک زندگی، میراثفرهنگی، آموزش، رسانه، ‌محیط زیست، ‌ اقتصاد، صنعت، صنایع دستی، ‌ مدیریت جهادی، ‌ عزم ملی، ‌ فضای مجازی، حمل و نقل، فرهنگ، خلاقیت، توسعه، جوانان، ‌ امنیت، ارتباطات و… برگزار می‌شود.

رحمانی موحد ادامه داد: در روز اختتامیه در ۱۰ بخش از جمله عکس، کلیپ، فیلم کوتاه، وبلاگ نویسی و… به سه اثر برتر جوایزی تعلق خواهد گرفت و آثار به دست آمده در یک کتاب انتشار و در نمایشگاهی نیز به عموم عرضه خواهد شد.

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی با اشاره به اینکه اقدام برای برگزاری این جشنواره دیرتر از زمان لازم صورت گرفته افزود: هنوز هیات داوران و محل برگزاری نمایشگاه مشخص نشده اما مهلت ارسال آثار تا آخر مردادماه و از طریق سایت اینترنتی www. Irantourisnfestival. com و www. Irantourisnfestival. ir امکان پذیر خواهد بود.

در ادامه رحمانی موحد به برگزاری تمامی مراسم این حوزه تنها در یک روز اشاره کردوگفت: متاسفانه در سالهای پیش مرسوم بوده است که برای هر مناسبت یک هفته در نظر گرفته می شد که آسیبهایی از جمله اشتراک برخی برنامه ها و ایجاد خستگی برای مخاطبان و مسئولین در طی یک هفته متوالی را به دنبال داشت بنابراین ۶۲ رویداد را برای مثال در ۳۱ استان طراحی کردیم که به دور از موازی کاری برگزار شود.

وی در پاسخ به این سوال که تمامی نهادهای مشارکت کننده در برگزاری این جشنواره دولتی هستند گفت: این جشنواره ملی است و از تمامی گروهها برای برگزاری آن استفاده خواهد شد. نهادهای مشارکت کننده هر کدام باتشکلهای مردمی و سازمانهای خصوصی در ارتباط هستند که از این طریق به جلب مشارکت آنها خواهیم پرداخت.

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی با بیان اینکه شرکت کنندگان در دیگر استانها و ایرانیان خارج از کشور می توانند از طریق ایمیل و یا پست آثار خود را ارسال کنند گفت: باوجود آنکه پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری است اما سعی کرده ایم که با رویکرد ملی این جشنواره را برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بعداز گذشت ایام ماه مبارک رمضان با موج گردشگری در تابستان روبرو خواهیم بود افزود: دستورات لازم و برنامه ریزی های مناسب انجام شده و از مردم نیز تقاضا داریم که سفرهای تابستانی خود را به دوهفته آخر تابستان موکول نکنند تا با مشکلات تراکم سفر در این زمان روبرو نشویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز