خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور:

پلیس فتا جرائم زیست محیطی را در فضای سایبر پی‌گیری کند

کد خبر : ۱۷۴۵۳۰

«از پلیس فتا انتظار داریم در این باره همکاری‌های لازم را داشته باشد چرا که امکان دارد هر شخصی با هر سیم‌کارتی وارد وایبر شده و با گذاشتن عکس گونه‌های جانوری نسبت به فروش آنها اقدام کند.»

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با انتقاد از خرید و فروش گونه‌های جانوری در فضای مجازی و تأکید بر ضرورت همکاری پلیس فتا برای دستگیری متخلفان زیست محیطی، گفت: در برخورد با جرائم زیست‌محیطی با مشکل قوانین و مقررات روبه‌رو هستیم.

به گزارش ایلنا، سرهنگ حمیدرضا خیلدار در نشست خبری که در محل سازمان محیط زیست برگزار شد با تأکید بر اینکه آموزش محیط‌ بانان مسئله مهمی است که باید به آن پرداخته شود، اظهار داشت: هم اکنون در ۳ سطح به محیط‌ بانان آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه محیط‌ بانان در برخورد با جرائم و دستگیری متخلفین با مشکل روبه‌رو بودند، بیان داشت: آموزش‌های لازم در حال حاضر به محیط‌ بانان ۳۱ استان کشور ارائه می‌شود.

وی ضمن انتقاد از خرید و فروش گونه‌های جانوری در فضای مجازی ادامه داد: از پلیس فتا انتظار داریم در این باره همکاری‌های لازم را داشته باشد چرا که امکان دارد هر شخصی با هر سیم‌کارتی وارد وایبر شده و با گذاشتن عکس گونه‌های جانوری نسبت به فروش آنها اقدام کند.

سرهنگ خیلدار با بیان اینکه دسترسی آنلاین یکی از معایب در این زمینه به شمار می‌رود، بیان داشت: با همکاری خوب پلیس فتا و پلیس امنیت اکثر سرشاخه‌های فروش گونه‌های جانوری کشف شده است.

وی همچنین به فروش گونه‌های جانوری در بازار پرندگان به خصوص بازار خلیج فارس اشاره کرد و گفت: در برخورد با جرائم آشکار اولویت با ناجا است نه سازمان محیط زیست.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نیرو در یگان حفاظت محیط زیست کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: این امر در حالی است که ۱۷ میلیون هکتار از اراضی تحت حفاظت محیط زیست است و همین مسئله بیانگر این است که هر یک از محیط ‌بانان ملزم به حراست از ۷ هزار هکتار از اراضی کشور هستند که این امر امکان‌پذیر نیست.

سرهنگ خیلدار با بیان اینکه در برخورد با جرائم زیست‌محیطی با مشکل قوانین و مقررات روبرو هستیم، خاطر نشان کرد: در این باره با مقامات قضایی هماهنگی‌هایی را صورت داده‌ایم.

- See more at: http: / / www. farsnews. com / newstext. php? nn = ۱۳۹۳۰۳۱۸۰۰۱۰۶۲#sthash. GLrsl۹Eu. dpuf

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز