خبرگزاری کار ایران

معاون حج عمره و عتبات سازمان حج در گفت و گو با ایلنا: ‌

تکذیب ملاقات فرد فوت شده بر اثر کرونا با یک زائر / اعزام زائر به عربستان ممنوع نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۴۸۹

«دو خواهری که در کرمان به ویروس کرونا مبتلا شده بودند و یک نفرشان نیز جان خود را از دست دادند هیچ کدام زائر ما نبودند. / روزانه ۵ هزار زائر ورودی به ایران از کشور عربستان داریم و امکان چکاپ آنها وجود ندارد.»

معاون حج عمره و عتبات سازمان حج، گفت: ‌ تاکنون وزارت بهداشت ممنوعیتی را برای اعزام زائر به عربستان اعلام نکرده و حتی ابراز نگرانی نیز نداشته است.

ناصر خدرنژاد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تنها در کشور دو مورد مبتلا به کرونا ثبت و تایید شده است، افزود‌: دو خواهری که در کرمان به ویروس کرونا مبتلا شده بودند و یک نفرشان نیز جان خود را از دست دادند هیچ کدام زائر ما نبودند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت ادعا می‌کند این دو خواهر با یکی از زوار در رفسنجان دیداری داشته‌اند، ادامه داد: ‌ این زائر چکاپ کامل شده است و ابتلای وی به ویروس کرونا کاملا منتفی است.

معاون حج عمره و عتبات سازمان حج با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از ابتلای زائری به این ویروس به ما گزارش نشده است درباره چکاپ کامل زائران حج عمره نیز اعلام کرد: ‌ این امکان وجود ندارد زیرا ما روزانه ۵ هزار زائر ورودی به ایران داریم از سویی ویروس در امارات و قطر نیز مشاهده شده است.

خدرنژاد با اشاره به اینکه گروه پزشکی سازمان حج و زیارت در مبادی ورودی کشور مستقر هستند تا در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بررسی های لازم را انجام دهند، درباره انتشار برخی پیشنهادات مبنی بر اینکه فعلا اعزام زائر به کشور عربستان متوقف شود، تصریح کرد: ‌ تاکنون وزارت بهداشت این موضوع را اعلام نکرده و حتی ابراز نگرانی نیز نداشته است هرچند لازم است در جلسه‌ای این موضوع به صورت دقیق بررسی شود تا تصمیم درست اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه دفتر سازمان بهداشت جهانی در کشور عربستان مستقر است، اعلام کرد: ‌ وزارت بهداشت کشور عربستان نیز در حال بررسی دقیق است، همچنین وزارت بهداشت ایران نیز توصیه یا ممنوعیتی برای توقف اعزام زائر به عربستان به ما نداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز