خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد داد:

توجه به صنعت توریسم برای رهایی از وابستگی نفتی

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۳۸۰

«اگر قرار باشد از نگاه معماری برای صنعت توریسم ملل یک ارزیابی صورت گیرد، ایران اسلامی با معماری اصیل خود در راس قرار می‌گیرد.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، توریسم ناشی از معماری را دارای درآمدزایی و سودآوری فراوان دانست که برای رهایی از وابستگی به نفت باید به آن توجه شود.

به گزارش ایلنا، محسن صرامی فروشان با اشاره به تاثیرات اقتصادی صنعت توریسم اظهار کرد: مسئله معماری و توریسم در زمره مباحثی بوده که موجهای کلان اقتصادی به همراه دارد چرا که امروز باید به مسئله درآمدزایی و سودآوری برای رهایی از وابستگی به نفت توجه ویژه داشت.

وی افزود: با توجه به منابع عظیم و ظرفیت‌های قابل توجه کشورمان در حوزه جذب گردشگر در تمامی بخش‌های گردشگری اعم از گردشگری زیارت، سلامت، معماری و فرهنگی باید به این بخش نگاه ویژه داشت چرا که احصای درآمد از طریق گردشگری سبب اشتغالزایی فراوان و توسعه درآمد پایدار می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در جذب گردشگر در راستای توسعه صنعت توریسم در حوزه معماری و شهرسازی، معماری ایرانی اسلامی ظرفیتی عظیم به شمار می‌رود، گفت: یقینا اگر قرار باشد از نگاه معماری برای صنعت توریسم ملل یک ارزیابی صورت گیرد، ایران اسلامی با معماری اصیل خود در راس قرار می‌گیرد و آنچه باید امروز به آن توجه کرد، استفاده از این ظرفیت برای رونق اقتصادی و توسعه صنعت توریسم در کشور است.

صرامی فروشان خاطرنشان کرد: از این حیثبه معماری ایرانی اسلامی تاکید دارم چرا که عموم گردشگرانی که به ایران می‌آیند، به دنبال تماشای معماری اصیل ایرانی اسلامی بوده نه معماری اروپایی.

وی با اشاره به اقدامات مجلس در حوزه توسعه صنعت گردشگری با محوریت معماری تاکید کرد: در موضوع معماری و توریسم نیازمند مطالعات و نگاه مطالعاتی بیشتر هستیم، باید جایگاه این مسئله بررسی و پس از آن برای هر شهر جایگاه توریسم را معرفی کنیم، همچنین نگاه به سرمایه گذاران و توسعه سرمایه گذاری برای جذب گردشگرانی بیشتر امری ضروری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: ما در مجلس آمادگی همکاری در این بخش را داریم و امیدوارم سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لایحه‌ای را در حوزه سرمایه گذاری در بخش گردشگری با محوریت معماری و شهرسازی به مجلس ارائه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز