خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در گفت و گو با ایلنا:

نمی‌توانیم در ۷ سال آینده تمام اماکن تاریخی را ثبت کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۷۶۳

«یک میلیون بنا، مکان، سایت و محدوده تاریخی در کشور داریم که در ۸۴ سال گذشته تنها ۳۲ هزار مورد آن شناسایی و ثبت شده‌اند.»

رئیس سازمان میراثفرهنگی گفت: امکان شناسایی تمام اماکن و بناهای تاریخی کشور وجود ندارد و قول نمی‌‌دهم در ۷ سال آینده بتوانیم تمام مکان‌های تاریخی کشور را ثبت کنم.

مسعود سلطانی‌فر در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سئوال که «آیا طرحی ملی برای شناسایی و حفظ بافتهای تاریخی و کشور که در حال نابودی هستند در دستور کار دارید؟»، اظهار کرد: بین بافتهای تاریخی و بافتهای فرسوده تفاوت وجود دارد و تمامی بخشهایی که بافت تاریخی و میراثی محسوب می‌شوند باید تکلیفشان مشخص شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این بافتهای باید توسط سازمان میراثفرهنگی و گردشگری و یا شهرداری‌ها تملک شوند، با اشاره به اینکه یک میلیون بنا، مکان، سایت و محدوده تاریخی در کشور داریم که در ۸۴ سال گذشته تنها ۳۲ هزار مورد آن شناسایی و ثبت شده‌اند، تصریح کرد: در واقع در تمام این مدت تنها سه درصد این بنا‌ها ثبت شده است و ۹۷ در صد باقی مانده است و ما نمی‌توانیم قول بدهیم که در هفت سال آینده می‌توانیم همه آن‌ها راثبت کنیم چرا که حجم کار بسیار زیاد است.

سلطانی فر با بیان اینکه ایران کشوری است که حداقل ۷ هزار سال سابقه تاریخی دارد، درباره طرح‌هایی به منظور ثبت این مکانهای تاریخی گفت: در زمینه شناسایی مکانهای تاریخی برای حفاظت نیازمند حمایت تمامی دستگاه‌ها و عزم و اراده ملی هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز