خبرگزاری کار ایران

معاون انسانی اداره کل محیط زیست استان تهران به ایلنا خبر داد؛

عدم پیش بینی شبکه فاضلاب در اکثر پروژه‌های مسکن مهر

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۰۲۵

«در بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر شبکه فاضلاب پیش بینی نشده است برای نمونه شهرک پردیس دچار همین مشکل بود که با پیگیری‌های بسیار تا حدی این مشکل حل شده و در حال حاضر نیز مسکن مهر پیشوا دارای چنین مشکلی است.»

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در حفاظت از محیط زیست انسانی در حال حاضر عدم وجود و یا پیش بینی شبکه جمع آوری فاضلاب مناسب و استاندارد در اکثر پروژه‌های مسکن مهر است.

«داریوش گل علیزاده» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به فاجعه زیست محیطی که در سد فشافویه رخ داد و موجب مرگ دو میلیون قطعه ماهی شد اظهار داشت: شهرک واوان حدود سی تا چهل هزار حمعیت دارد. و فاضلاب این شهرک به صورت خام وارد دریاچه سد فشافویه که محل پرورش ماهیان گرمایی بوده وارد می‌شده است.

وی ادامه داد: این شهرک دارای شبکه جمع آوری فاضلابی است که در حد زیادی پیشرفت کرده است و در قسمت تصویه فاضلاب آن تنها نصب تجهیزات باقی مانده است ولی به علت کمبود اعتبارات به مرحله بهره برداری نرسیده است.

به گفته گل‌علیزاده طبق برنامه زمان بندی که سال در ۹۱ به اداره کل محیط زیست استان تهران داده شده قرار است این شبکه فاضلاب تا۱ / ۷/۹۳ به بهره برداری برسد.

گل علیزاده با بیان اینکه اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر و شهر ری اخطارهای لازم را به شرکت آب و فاضلاب جنوب غرب استان تهران داده بودند گفت: با این وجود این اخطارها شرکت آب و فاضلاب، پساب این شهرک واوان را به صورت خام و تصفیه نشده وارد دریاچه پرورش ماهی می‌کرد.

وی با بیان اینکه تا کمی قبل فاضلاب ورودی شهرک واوان با آب کانال نواب مخلوط می‌شد و به نوعی بار آلودگی آن کاهش می‌یافت گفت: چندی است، که آب کانال نواب قطع شده است و صرف آبیاری زمین‌های کشاورزی می‌شود به همین جهت، فاضلاب با غلظت بالا وارد دریاچه می‌شده است و احتمالا همین موجب بالا رفتن بار عالی آب و کمبود اکسیژن و در نتیجه خفگی ماهیان شده است.

معاون فنی اداره کل استان تهران در پاسخ به این سؤال که به چه علت نظارتی بر فاضلاب‌های خروجی شهرکهای اقماری نمی‌شود گفت: وظیفه محیط زیست وظیفه نظارتی و حاکمیتی است و در این میان مسئولیت اصلی بر عهده شرکت آب و فاضلاب است.

وی در عین حال تصریح کرد: متاسفانه یکی از دغدغه‌های اصلی ما در حال حاضر همین شهرک‌هایی است که دارای سیستم جمع آوری فاضلاب نیستند.

وی توضیح داد: در بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر شبکه فاضلاب پیش بینی نشده است برای نمونه شهرک پردیس دچار همین مشکل بود که با پیگیری‌های بسیار تا حدی این مشکل حل شده و در حال حاضر نیز مسکن مهر پیشوا دارای چنین مشکلی است.

گل علیزاده خاطر نشان کرد: سلامتی رکن اولیه زندگی انسان است و اگر فاضلاب وارد محیط زیست شود به نوعی همه متضرر خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز