خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد؛

هزینه جمع آوری پسماند تهرانی‌ها ۱۷۰ میلیارد تومان در سال

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۹۸۳

کاهش تولید زباله و تفکیک آن از مبدا نیاز به فرهنگ سازی دارد که این کار به تنهایی از عهده سازمان حفاظت محیط زیست برنمی آید بلکه به همکاری سمن‌ها و مشارکت آن‌ها نیاز است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان سالانه برای جمع آوری و مدیریت پسماند شهر تهران هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیدمحمد مجابی» در مراسم گشایش نمایشگاه عکس «مسیر سبز - ساحل پاک از نگاه مردم» در برج میلاد گفت: در شهر تهران بنا به شرایط روزانه هشت تا ۱۴ هزار تن زباله جمع آوری می‌شود که این کار سه بار در روز انجام می‌شود.

وی افزود: اگر این حجم عظیم زباله مدیریت شود قطعا ثروت زیادی به دست خواهد آمد اما متاسفانه چون تمام زباله‌ها تفکیک نشده‌اند، هدر می‌روند.

وی ادامه داد: قانون مدیریت پسماند در کشور وجود دارد و یکی از مفاد آن، اینست که زباله‌ها تا پایان سال ۹۱ باید به صورت تفکیک شده، جمع آوری شوند، اما این اتفاق نیفتاده است.

وی تاکید کرد: تنها قانون، کارساز نیست بلکه باید انگیزه و علاقه در مردم ایجاد شود.

مجابی گفت: در بسیاری از شهرهای اروپایی هفته‌ای یکبار زباله جمع آوری می‌شود و در شهرهای ژاپن زباله را شهرداری تفکیک و جمع آوری نمی‌کند بلکه مردم موظفند در مبدا آن را تفکیک کنند و سپس شرکت‌های مخصوص بازیافت آن‌ها را جمع آوری می‌کنند، یا در شهری مانند توکیو سطل زباله دیده نمی‌شود و به‌‌ همان نسبت هم زباله بر روی زمین وجود ندارد.

ورود به نهادهای سیاستگزار مهم‌ترین راهکاری ارتقای محیط زیست

معاون توسعه مدیریت، حقوقی وامور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای ارتقای شاخص‌های زیست محیطی علاوه بر فرهنگ سازی باید در نهادهای سیاستگزاری هم ورود پیدا کرد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: کاهش تولید زباله و تفکیک آن از مبدا نیاز به فرهنگ سازی دارد که این کار به تنهایی از عهده سازمان حفاظت محیط زیست برنمی آید بلکه به همکاری سمن‌ها و مشارکت آن‌ها نیاز است.

وی به امضای توافقنامه طرح «مسیر سبز - ساحل پاک» در اواخر اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: این توافقنامه بدون تامین اعتبار به امضا رسید که مرحله اول آن در فروردین ماه ۹۳ در استان‌های شمالی کشور شامل گیلان، مازندران و گلستان اجرا شد و قرار است به طور مداوم در سراسر کشور اجرا شود

وی تاکید کرد: این طرح با همت سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست اجرا شد که این نشان می‌دهد تنها داشتن قانون کافی نیست.

مجابی گفت: طرح مسیر سبز - ساحل پاک باید به سمت مسیر سبز - ایران پاک حرکت کند.

نمایشگاه عکس «مسیر سبز - ساحل پاک از نگاه مردم» به مدت یک هفته در برج میلاد برقرار است و بعد از آن در پارک پردیسان و بعد به صورت دوره‌ای در استان‌های البرز، قزوین، گیلان، گلستان و مازندران به نمایش گذاشته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز