خبرگزاری کار ایران

نماینده حج و زیارت کشور تشریح کرد؛

آخرین وضعیت اعزام زائران در آستانه انتخابات عراق

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۷۴۵

احتمال ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در روزهای هشتم تا دوازدهم اردیبهشت به مدت پنج روز از سوی مقام‌های عراقی وجود دارد.

ایلنا: ‌ مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با بیان اینکه اعزام زائران عتبات عالیات در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور متوقف نخواهد شد، از ایجاد تغییر در برنامه اعزام‌ها خبر داد و از زائران خواست که در این زمینه با مسؤولان همکاری کنند.

به گزارش ایلنا، " مصطفی قاسمی "، مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با اشاره به در پیش بودن انتخابات پارلمانی عراق که قرار است ۱۰ اردیبهشت‌ماه در این کشور برگزار شود، به تشریح آخرین وضعیت اعزام زائران ایرانی برای زیارت عتبات عالیات پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به احتمال ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در روزهای هشتم تا دوازدهم اردیبهشت به مدت پنج روز از سوی مقام‌های عراقی، گفت: با توجه به فضای امنیتی کشور عراق و ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در آستانه انتخابات، برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته تا زائران از زیارت امامین جوادین(ع) محروم نشوند.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق افزود: براساس توصیه‌های رییس سازمان حج و زیارت، معاون عمره و عتبات و مدیرکل عتبات سازمان، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است که از تاریخ ۴ تا ۶ اردیبهشت‌ماه، سه گروه از زائران زمینی بدون استثنا به شهر کاظمین وارد شده و یک روز در آنجا اقامت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این کاروانهای زیارتی پس از ۳ روز اقامت در نجف و ۳ روز اقامت در کربلا به میهن باز می‌گردند، گفت: دو گروه دیگر از زائران ابتدا وارد نجف می‌شوند و پس از ۳ روز اقامت، بلافاصله برای زیارت امامین جوادین(ع) به کاظمین اعزام می‌شوند که بدون اقامت راهی کربلا شده و در آنجا ۴ روز اقامت می‌کنند.

مرزهای مهران، چزابه و شملچه باز است / حذف اقامت در کاظمین از ۸ اردیبهشت

قاسمی درباره شرایط اعزام زائرانی که از طریق پروازهای هوایی وارد عراق می‌شوند نیز توضیح داد: در تاریخ‌های ذکر شده، پروازهای فرودگاه بغداد به فرودگاه نجف منتقل شده است که براساس برنامه ترسیم شده، زائران پس از ۳ روز اقامت در نجف، به کاظمین اعزام شده و بدون اقامت راهی کربلا می‌شوند.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با بیان اینکه ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۲۷ کاروان، ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۰ کاروان و ۶ اردیبهشت‌ماه نیز ۱۳۰ کاروان از مرز زمینی، هوایی و کربلا وارد شهر کاظمین می‌شوند، حذف اقامت در کاظمین را از ۸ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و از زائران خواست که با مسؤولان امر همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته با توجه به شرایط امروز عراق و محدودیت‌های ایجاد شده در سطح شهر بغداد، ترسیم شده است و احتمال دارد در صورت تغییر در وضعیت این کشور، برنامه‌ها هم تحت‌الشعاع قرار گیرد که از زائران می‌خواهیم ضمن همراهی با مسؤولان، سعه صدر بیشتری داشته باشند.

قاسمی با بیان اینکه اقامت هفت شب در عراق به قوت خود باقی است، خواستار درک شرایط کشور عراق از سوی زائران، مدیران کاروان، روحانیان و مداحان شد و گفت: تمام برنامه‌‌های صورت گرفته به تأیید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رییس و معاون عمره و عتبات سازمان رسیده است تا بهترین خدمات به زائران ارائه شود.

وی با اشاره به طولانی شدن مسیرهای مهران، شلمچه و چزابه با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، اعمال این تغییر را به سبب ارائه خدمات بهتر به زائران در ایام انتخابات عراق و عدم از دست دادن زیارت امامین جوادین(ع) در کاظمین عنوان و اظهار کرد: از زائران می‌خواهیم که با مسؤولان در شهرهای مختلف عراق همکاری کنند تا خدمات بهتری ارائه شود.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق همچنین از روحانیان، مداحان، مدیران و زائران خواست که اگر در بین راه با مسائل و مشکلات حراستی و یا امنیتی مواجه شدند، بلافاصله به مسؤولان حراست و امنیت که در همه شهرها مستقر هستند، گزارش کنند تا از وقوع برخی حوادثسریع‌تر پیشگیری شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز