خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست استان تهران به ایلنا خبر داد؛

اعلام اسامی بیمارستان‌های فاقد سیستم مدیریت پسماند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۱۰۲

بیمارستان‌ها خود وظیفه بی‌خطر سازی زباله‌های تولیدی خود به ویژه زباله‌های عفونی را بر عهده دارند / در بسیاری از بیمارستان‌ها بحثتفکیک زباله‌های عفونی از غیر عفونی و بی‌خطر سازی آن وضعیت مناسبی ندارند.

ایلنا: مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: به زودی اسامی بیمارستان‌هایی که اصول زیست محیطی را رعایت نکرده و فاقد سیستم مدیریت پسماند هستند اعلام می‌شود.

" هادی حیدر‌زاده " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه این صحیح نیست که بیمارستان‌ها که وظیفه درمان شهروندان را برعهده دارند خود آلاینده محیط زیست باشند گفت: بیمارستان‌ها باید به سیستم مدیریت پسماند مجهز باشند.

وی ادامه داد: به طوری جدی بحثاستقرار نظام مدیریت محیط زیست در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را پیگیری می‌کنیم تا این اماکن نیز به صورت جداگانه هم پسماندهای خود را مدیریت کنند و هم شبکه فاضلاب داشته باشند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه براساس قانون، بیمارستان‌ها خود وظیفه بی‌خطر سازی زباله‌های تولیدی خود به ویژه زباله‌های عفونی را بر عهده دارند گفت: در بسیاری از بیمارستان‌ها بحثتفکیک زباله‌های عفونی از غیر عفونی و بی‌خطر سازی آن وضعیت مناسبی ندارند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها نیز باید از جمع آوری زباله‌های بیمارستانی تفکیک ‌سازی و بی‌خطر نشده خودداری کند اظهار داشت: در طرح ضربتی که اداره کل محیط زیست تهران در دستور کار خود قرار داده، به بیمارستان‌های مختلف در زمینه نظارت بر سیستم دفع و مدیریت پسماند و فاضلاب سرکشی خواهد شد.

به گفته حیدر‌زاده، پس از پایش اداره کل محیط زیست استان تهران اسامی بیمارستان‌های فاقد سیستم مدیریت محیط زیست و مدیریت پسماند اعلام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز