خبرگزاری کار ایران

سمنان و گیلان، کم بارش و پر بارش ترین استان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۲۹۶

«در ۲۰۰ روز نخست سال آبی جاری، گیلان با ۷۳۸ میلیمتر، عنوان پر بارش‌ترین و سمنان با ۵۱ میلیمتر عنوان کم بارش‌ترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.»

استان‌های گیلان و سمنان در ۲۰۰ روز نخست سال آبی جاری، به ترتیب پر بارش‌ترین و کم بارش‌ترین استان‌های کشور گزارش شده‌اند.

به گزارش ایلنا، در ۲۰۰ روز نخست سال آبی جاری، گیلان با ۷۳۸ میلیمتر، عنوان پر بارش‌ترین و سمنان با ۵۱ میلیمتر عنوان کم بارش‌ترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

میزان بارش استان گیلان در مقایسه با ۲۰۰ روز ابتدایی سال آبی گذشته، ۲۴ درصد افزایش و در قیاس با دوره دراز مدت ۱۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین در این مدت استان کهگیلویه و بویراحمد با ۵۶۶ میلیمتر بارندگی، پس از گیلان در جایگاه دوم استان‌های پر بارش کشور قرار گرفته است.

میزان بارش استان کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با ۲۰۰ روز ابتدایی سال آبی گذشته، دو درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین در ۲۰۰ روز نخست سال آبی جاری، در استان چهارمحال و بختیاری ۵۵۱ میلیمتر بارندگی صورت گرفته که این میزان بارش در مقایسه با سال آبی گذشته چهار درصد کاهش یافته است و در قیاس با دوره دراز مدت ۴۲ ساله شش درصد کاهش نشان می‌دهد.

سمنان به عنوان کم بارش‌ترین استان کشور در سال آبی جاری، است که حجم بارندگی‌های آن ۵۱ میلیمتر ثبت شده است.

میزان بارش استان سمنان در مقایسه با ۲۰۰ روز ابتدایی سال آبی گذشته، ۴۷ درصد کاهش و در قیاس با دوره دراز مدت ۴۲ ساله ۴۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

پس از این استان، یزد با ۷۷ میلیم‌تر و خراسان جنوبی با ۸۸ میلیم‌تر بارندگی در ۲۰۰ روز نخست سال آبی جاری، دیگر استان‌های کم بارش کشور گزارش شده‌اند.

میزان بارش استان یزد در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۱ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، میزان بارش استان خراسان جنوبی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۵ درصد کاهش و در قیاس با دوره دراز مدت ۴۲ ساله ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز