خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم بین ستاد بازسازی عتبات عالیات و سازمان میراثفرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۸۹۰

حفظ میراثگذشته ایرانیان و تاریخ کهن ایران از رسالت‌های این ستاد بود که با کمک مرجعیت عراق از روند تخریب آثار جلوگیری و آثار تخریب شده نیز پس از بازسازی مجددا نصب گردید.

: تفاهم نامه همکاری بین ستاد بازسازی عتبات عالیات و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به امضای حسن پلارک رئیس ستاد و مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراثفرهنگی رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، " حسن پلارک " در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: حضور ایرانیان در امر بازسازی عتبات عالیات حضور با سابقه‌ای است و بعد از سقوط رژیم بعثی عراق و فراهم شدن زمینه حضور دوباره در این امر، ستاد بازسازی برای مرمت، بازسازی و توسعه اعتبات مقدسه در عراق فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با ارایه گزارشی مفصل از اقدامات ستاد در حفظ میراثفرهنگی دو کشور در عراق ادامه داد: حفظ میراثگذشته ایرانیان و تاریخ کهن ایران از رسالت‌های این ستاد بود که با کمک مرجعیت عراق از روند تخریب آثار جلوگیری و آثار تخریب شده نیز پس از بازسازی مجددا نصب گردید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه این ستاد وارد موضوع شده و به وظایف خود عمل کرده است افزود: دستگاه‌های مرتبط نیز باید وظایف ذاتی خودشان را در این خصوص انجام دهند.

حسن پلارک افزود: ما بستر‌ها را فراهم کردیم و امروز نیز تفاهم‌نامه‌ای با سازمان میراثفرهنگی منعقد می‌کنیم که امیدواریم به خوبی اجرایی شود و این سازمان بتواند در خصوص مرمت و نوسازی آثار تاریخی در اماکن مقدس عراق که میراثکهن دو کشور است به شایستگی اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: ‌ متن این تفاهم‌نامه بر سه موضوع استوار است که شامل موزه‌ها، حفظ آثار و بازسازی، احیا و مرمت آثارهایی است که در اعتاب مقدسه وجود دارد.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در این مراسم ضمن تشکر از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در حوزه مرمت و بازسازی آثار فرهنگی و تاریخی در اعتاب مقدسه افزود: «سازمان میراثفرهنگی» برای حفظ، احیاء و مرمت آثار تاریخی در عتبات عالیات ظرفیت‌های خوبی دارد و به دلیل ارادتی که تمام ایرانیان، مسلمانان و شیعیان به ائمه اطهار و این اماکن متبرکه دارند با همه بضاعتی که در توان داریم برای احیاء، مرمت، بازسازی و ایجاد موزه‌های مختلف در عتبات عالیات تلاش خواهیم کرد.

مسعود سلطانی فر ظرفیت این تفاهم نامه را در حفظ و احیائ میراثفرهنگی ایران و عراق در اماکن مقدس بسیار خوب توصیف کرد و افزود: این تفاهمنامه از امروز اجرایی می‌شود.

شایان ذکر است بهره گیری طرفین از منابع اطلاعاتی و فرصت‌های مطالعاتی برای ساماندهی، مرمت، بازسازی آثار و نیز کمک به ایجاد موزه و حفظ اشیائ با ارزش فرهنگی و تاریخی و برگزاری دوره‌های آموزشی در این خصوص از اهم مفاد تفاهم نامه مذکور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز