خبرگزاری کار ایران

ایران و ژاپن یادداشت همکاری زیست محیطی امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۶۹۶

ابتکار ابراز امیدواری کرد این تفاهمنامه تنها محدود به همکاری دوجانبه نباشد و بتواند بر محیط زیست منطقه و جهان اثرگذار باشد. / وزیر محیط زیست ژاپن، ضمن اشاره به ملاقات خود با رییس سازمان محیط زیست کشورمان در حاشیه اجلاس ورشو، از تقویت روابط زیست محیطی میان دو کشور ابراز خرسندی کرد.

ایلنا: در دیدار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان با وزیر محیط زیست ژاپن، سند یادداشت تفاهم همکاری دوجانبه زیست محیطی میان دو کشور ایران و ژاپن امضا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، در مراسم امضای این سند، نوبوترو ایشیهارا وزیر محیط زیست ژاپن، ضمن اشاره به ملاقات خود با رییس سازمان محیط زیست کشورمان در حاشیه اجلاس ورشو، از تقویت روابط زیست محیطی میان دو کشور ابراز خرسندی کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان نیز ابراز امیدواری کرد این تفاهمنامه تنها محدود به همکاری دوجانبه نباشد و بتواند بر محیط زیست منطقه و جهان اثرگذار باشد.

ابتکار با تاکید بر عملیاتی شدن هر سریعتر این تفاهمنامه افزود: سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان در قالب همکاری های فنی تاکنون پروژه های موفقی را با طرف ژاپنی به اجرا گذاشته است. پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی، همکاری در زمینه تدوین طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران و تبادل تجربیات در زمینه پروژه های توسعه مکانیزم پاک جهت کاهش کربن از جمله این همکاری ها بوده است.

وی همکاری اجرایی در کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ با تاکید بر خودروهای برقی و هیبریدی، توسعه کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه، ساماندهی و احیای تالاب ها، بهره گیری از انرژی های نو، افزایش بهره وری انرژی، انتقال فناوری های جدید برای نظارت و پایش در کنترل آلودگی صنایع و هوا و آب را از محورهای مورد نظر سازمان حفاظت محیط زیست ایران برای همکاری با ژاپن برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز