خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در بازدید از «ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر»؛

تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر، موجب هم افزایی فعالیت دستگاه های اجرایی شده است

کد خبر : ۱۵۶۵۵۴

در دو هفته اخیر، ۱۳ هزار تماس با سامانه ملی ۰۹۶۶۹ رخ داده که از آن میان، ۱۲ هزار تماس برای دریافت اطلاعات گردشگری و جاذبه ها، راه ها و مسیرها بود و کمترین تماس ها برای طرح شکایات بوده است.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش، پیش از ظهرِ امروز، چهارشنبه سیزدهم فروردین مصادف با روز طبیعت، با حضور در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، از فعالیت های این ستاد بازدید کرد و در جریان فعالیت های صورت گرفته، قرار گرفت.

به گزارش ایلنا‌، «مرتضی رحمانی موحد» معاون گردشگری کشور و رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به مصوبه هیات وزیران در ابتدای بهمن ماه سال گذشته که فعالیت های ستاد را جنبه حقوقی می بخشید اشاره کرد و گفت: «در سال های گذشته هم فعالیت های مشابهی صورت می گرفت اما از جایگاه قانونی برخوردار نبود و همه آن چیزی که صورت می گرفت، جزیره ای و به شکل جداگانه بود. اما بر پایه تصویب هیات محترم وزیران، فعالیت ها نهادینه شد و در قالب ستاد هماهنگی خدمات سفر شامل وزارت آموزش و پرورش، وزارت دادگستری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیروی انتظامی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، سازمان صدا و سیما و سازمان تعزیرات حکومتی، به عنوان یک تشکل ملی و ستادی، قوام یافت.»

وی در ادامه به تدوین راهکارهایی در جهت توزیع سفر به مناطق کمتر شناخته شده در ستاد، پرداخت و افزود: «خوشبختانه هماهنگی و هم افزایی خوبیِ میان دستگاه های اجرایی صورت پذیرفت و در استان ها، بین ۳ تا ۷ جلسه، به ریاست استاندار برگزار شد.»

رحمانی موحد به معیارِ آمار سفر هموطنان بر پایه اقامت نفر - شب پرداخت و اظهار داشت: «ما تا سال گذشته با آمار نفر - سفر مواجه بودیم که معیار، میزان تردد بود. طبیعتا در آن نکات چالشی وجود داشت که دور از واقعیت بود. اما، امسال در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، اساس آمار بر دو محور میزان اقامت و تعداد بازدید از مراکز و امکان تاریخی و تفریحی گذاشته شد.»

او به تعداد تماس ها با سامانه ۰۹۶۶۹ هم اشاره کرد و ابراز داشت: «در دو هفته اخیر، ۱۳ هزار تماس با سامانه ملی ۰۹۶۶۹ رخ داده که از آن میان، ۱۲ هزار تماس برای دریافت اطلاعات گردشگری و جاذبه ها، راه ها و مسیرها بود و کمترین تماس ها برای طرح شکایات بوده است.»

در ادامه این نشست صمیمانه، وزیر آموزش و پرورش نیز به هم افزاییِ ایجاد شده در میان دستگاه ها در پی تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر پرداخت و گفت: «گاهی یک به اضافه یک از دو قوی تر است. در سال های گذشته، هر دستگاهی جداگانه کار می کرد اما امسال، در مدیریت سفرهای نوروزی، هماهنگیِ خوبی رخ داده است. حتی من تقاضا می کنم تا آقای رحمانی موحد، نتیجه این عملکرد را به عنوان دستاورد مصوبه دولت، مکتوب کنند تا راهکار و راهنمای عملی برای سال های آینده باشد.»

علی اصغر فانی به کمک ۶ برابریِ این وزارتخانه به ستادهای استانی نسبت به سال گذشته، هم اشاره کرد و افزود: «همه تلاش ما این است که همکاران فرهنگی ما، برای اسکان و سفر، از رفاه نسبی بیشتری برخوردار باشند. در این راستا از ۳ ماه قبل، برنامه ریزی ها انجام شد و همکاران ما از ۲۸ اسفندماه، در ستادهای اسکان و مدارس مستقر شدند.»

وی در پایان به عقد قراردادی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پس از پایان تعطیلات نوروزی در جهت استفاده از ظرفیت خالیِ هتل ها و مراکز اقامتی در سایر ایام سال برای فرهنگیانِ بازنشسته با تخفیف ویژه، خبر داد و خاطرنشان کرد: «هدف، قدرشناسی از فرهنگیانی است که سال ها، به تربیت فرزندان این سرزمین پرداختند و حالا در ایام بازنشستگی، می توانند به استراحت بپردازند. چون این عزیزان، اصراری برای سفر در ایام نوروز ندارند، می توانیم از ظرفیت خالیِ مراکز اقامتی برای آنها استفاده نماییم.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز