خبرگزاری کار ایران

بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی کشور بازدید کردند

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۱۴۱

در ۱۰ روز نخست تعطیلات نوروز بیش از ۳۹ میلیون و ۳۱۱ هزارو ۵۴۶ نفر شب اقامت در مراکز اقامتی، مهمانپذیر‌ها، کمپ‌های موقت و چادرهای مسافرتی به ثبت رسیده است.

ایلنا: رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از بازدید بیش از ۱۵ میلیون نفر از اماکن تاریخی و جاذبه‌های تاریخی سراسر کشور تا پایان نهم فرودین امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، " مرتضی رحمانی موحد " گفت: از روز ۲۹ اسفند ماه تا ۹ فرودین ماه ۱۵ میلیون و ۱۵۳ هزارو ۸۵۳ بازدیداز اماکن تاریخی، فرهنگی، کاخ موزه‌ها و موزه‌های سراسر کشور صورت گرفته است.

وی درباره اقامت در مراکز اقامتی کشور عنوان کرد: در ۱۰ روز نخست تعطیلات نوروز بیش از ۳۹ میلیون و ۳۱۱ هزارو ۵۴۶ نفر شب اقامت در مراکز اقامتی، مهمانپذیر‌ها، کمپ‌های موقت و چادرهای مسافرتی به ثبت رسیده است.

رحمانی موحد توضیح داد: میزان اقامت در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیر‌ها ۴.۳۵ درصد، منازل استیجاری ۱۶.۷۷ و کمپ‌های موقت ۱۶.۱۶ و کلاس‌های مدارس ۱۵.۷۰ درصد بوده است. ضمن آنکه اقامت در چادرهای مسافرتی به ۳۰.۴۱ درصد رسیده است. میزان اقامت در سایر مراکز اقامتی هم ۱۶.۶۱ درصد بوده است.

وی به بازدیدهای نظارتی ستاد هم اشاره کرد و گفت: در مجموع ۲۴ هزارو ۵۴۹ بازدید تاکنون انجام شده است که طی این بازدید‌ها بیش از ۱هزارو ۱۴ تذکر به مراکز خدماتی اعم از دفا‌تر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و مراکز پذیرایی داده شده است.

وی توضیح داد: در این مدت ۳۲۸ مورد هم تشویق نسبت به مراکزی که به ارائه خدمات مطلوب به هموطنان اقدام کرده‌اند انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز