خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس سازمان محیط زیست صورت گرفت؛

جشن درختکاری با غرس ۱۰۰ اصله درخت در بوستان نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۷۴۵

اقدامات شهرداری تهران در جهت ایجاد کمربند سبز شمالی شهر تهران از سرخه حصار در شرق پایتخت گرفته تا پارک پردیسان در مرکز و پارک چیتگر در غرب، تلاشی برای توسعه ریه‌های تنفسی این شهر است.

ایلنا: به مناسبت هفته درختکاری ۱۰۰ اصله درخت با حضور رئیس سازمان محیط زیست، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد، مدیرکل محیط زیست استان تهران و جمعی از هنرمندان مطرح کشور در بوستان نوروز غرس شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با هفته درختکاری جشن بزرگ درختکاری با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، اردشیر نوریان مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد، محمد هادی حیدرزاده مدیرکل محیط زیست استان تهران و جمعی از هنرمندان مطرح کشور با شعار هر ایرانی، یک درخت در بوستان نوروز برگزار شد.

رئیس سازمان محیط زیست ضمن غرس یک اصله درخت در بوستان نوروز، در حاشیه این مراسم خاطرنشان کرد: مردم باید متوجه این نکته باشند که اگر در این شهر زندگی می‌کنیم، با پشتیبانی و حمایت مجموعه بزرگی از حیات، از جمله درختان است.

ابتکار افزود: درخت ثمرات زیادی از حفظ منابع آب و خاک گرفته تا تلطیف هوا و زیبایی منظر دارد که اهمیت حفظ باغات را به ویژه در شهر‌ها دوچندان می‌کند.

نوریان مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد نیز در این مراسم یادآور شد: در حال حاضر در مسئله توسعه و محیط زیست نیز دچار پارادوکس هستیم و این دو موضوع در طیفی قرار گرفته که یکی فدای دیگری می‌شود.

وی ادامه داد: باید بتوانیم این دو طیف را با یکدیگر آشتی دهیم تا در عین دستیابی به توسعه که حق مردم است، محیط زیست و منابع طبیعی پایدار نیز داشته باشیم که این موضوع در حال حاضر به عنوان یکی از راهبردهای اصلی شهرداری تهران در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه اراضی عباس‌آباد افزود: اقدامات شهرداری تهران در جهت ایجاد کمربند سبز شمالی شهر تهران از سرخه حصار در شرق پایتخت گرفته تا پارک پردیسان در مرکز و پارک چیتگر در غرب، تلاشی برای توسعه ریه‌های تنفسی این شهر است.

نوریان تاکید کرد: اگر قرار باشد بین توسعه و حفظ محیط زیست منابع طبیعی آشتی برقرار شود، جز با مشارکت مردم می‌سر نخواهد شد. به همین دلیل شرکت نوسازی عباس‌آباد آمادگی خود را برای همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد اعلام می‌کند.

همچنین مدیرکل محیط زیست استان تهران نیز در سخنانی تأکید کرد: چرا با وجود آنکه چندین سال است که هفته درختکاری پاس داشته می‌شود و مقام معظم رهبری نیز بر این مسئله تاکید دارند، آنگونه که باید و شاید در جهت توسعه فضای سبز، فرهنگ‌سازی نشده است.

در پایان مراسم ۱۰۰ چهره هنری کشور از هنرمندان سینما، تئا‌تر، موسیقی و ادبیات اقدام به غرس درخت در بوستان نوروز کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز