خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی خبر داد؛

رقبای جدید صنایع دستی ایران / پرپایی ۳۵۰ بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۹۱۱

ایران دارای ظرفیت بالایی در حوزه سنگ‌های قیمتی دارد از این رو ایجاد مرکز گوهر می‌تواند گردش مالی صنایع دستی را افزایش دهد / وضعیت خوبی در حوزه تولید نداریم از نظر کیفیت نیز با مشکل مواجه‌ایم. شکایت‌های در زمینه کیفیت داشتیم.

ایلنا: معاون صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی از برپایی نزدیک به ۳۵۰ بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در ایام نوروز خبر داد و گفت: ایران بازارهای رقابتی خود را از دست داده است و امروز کشورهای تایلند، اندونزدی و سنگاپور و حتی ژاپن رقبای جدی ایران محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " بهمن نامور مطلق " در نشت خبری امروز خود با خبرنگاران، با بیان اینکه صنایع دستی در ایران نادیده گرفته شده است و باید در باور ما نسبت به صنایع دستی تغییر ایجاد شود، گفت: صنایع دستی در شرایط بحران است و باید به آن کمک شود.

وی با بیان اینکه باید اصلاح نظام بارزگانی در حوزه داخلی و خارجی صورت گیرد، گفت: سال آینده همایش راهکار راهبرذی صنایع دستی برگزار خواهد شد و در این همایش به مشکلات این حوزه رسیدگی خواهد شد.

معاون صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی با بیان اینکه ارتقای کیفیت تولید و حمایت از هنرمندان را با جدیت پیگیری خواهیم کرد، تاکید کرد: وضعیت خوبی در حوزه تولید نداریم از نظر کیفیت نیز با مشکل مواجه‌ایم. شکایت‌هایی در زمینه کیفیت داشتیم.

نامور مطلق با بیان اینکه ساختار معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اصلاح خواهد شد، گفت: ‌سامان بخشیدن به وضعیت حقوقی صنایع دستی از دیگر الویت‌های ما است البته این کار با حضور مشاوره حقوقی در این معاونت قابل حل خواهد بود.

معاون صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی از برپایی نزدیک به ۳۵۰ بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در ایام نوروز خبر داد و گفت: پیشنهاد ایجاد مرکز ملی گوهر شامل سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، طلا و نقره به رئیس سازمان میراثفرهنگی داده شده است.

وی همچنین از اشتغال‌زایی در این حوزه برای جوانان خبر داد و گفت: ‌ با وجود اینکه در کنار ایران دو کشور هند و چین دارای قدمت در صنایع دستی هستند اما این روز‌ها کشورهایی همچون تایلند، سنگاپور و تایلند و حتی ژاپن به پول‌زا بودن صنایع دستی رسیده‌اند در حالی ما در این حوزه دچار ضعف هستیم.

تحریم ‌ها و ورود اقلام اززان و بی‌کیفیت از دیگر آسیب‌های این حوزه است که نامور مطلق به آن اشاره کرد و گفت: استفاده از تحصیل‌کردندگان این حوزه و زنان در عرصه صنایع دستی در دستور کار قرار گرفته شده است.

اصلاح وضعیت نیروی انسانی، سوق دادن صنایع دستی به سمت صنایع دانش‌بنیان، احیای جایگاه هنرهای سنتی، راه‌اندازی خانه حسین بهزادی، ایجاد دانشکده هنرهای سنتی از دیگر مواردی بود که نامور مطلق به آن پرداخت.

وی با توجه به اینکه ایران دارای ظرفیت بالایی در حوزه سنگ‌های قیمتی دارد، تصریح کرد: ‌ایجاد مرکز گوهر می‌تواند گردش مالی صنایع دستی را افزایش دهد.

معاون صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی افزود: ‌ برنامه ملی کارگاه گردی در سفرهای نوروزی از دیگر برنامه‌های معاونت صنایع دستی است و قصد داریم تا کارگاههای مستعد به عنوان مراکز گردشگری مورد توجه قرار گیرند و مسافران بتوانند از آن‌ها در ایام نوروز دیدن کنند.

نامور مطلق درباره بیمه هنرمندان صنایع دستی نیز که دغدغه همیشگی این معاونت بوده ولی هیچ‌گاه برنامه منسجمی برای رفع مشکل هنرمندان این عدصه نداشته‌اند گفت: بیمه هنرمندان زیر ۵۰ سال مشکلی ندارد ولی بالای ۵۰ سال با مشکل پرداخت همه هزینه‌ها رو به روست اما این هزینه نیز بسیار گزاف است به همین علت اعتبار۳۰ میلیارد تومانی در مرحله اول برای هزار نفر درخواست کرده‌ایم اما درحال حاضر دولت توان پرداخت این هزینه را ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز