خبرگزاری کار ایران

سازمان میراثفرهنگی و وزارت ورزش و جوانان تفاهمنامه همکاری امضا می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۱۸۴

موضوع گردشگری هویتی یک رویکرد متفاوت در گردشگری است که در این طرح مناطق دارای هویت ایرانی - اسلامی به جوانان معرفی و آن‌ها با این مناطق از نزیک آشنا خواهند شد.

ایلنا: سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف استفاده از ظرفیت جوانان و سمن‌های جوان در توسعه گردشگری و آشنایی هرچه بیشتر جوانان با موضوعات مرتبط با میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم نامهای را با وزارت ورزش و جوانان امضاء خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، این تفاهم نامه مراحل پایانی نهایی شدن را طی می‌کند و بزودی در مراسمی با حضور مسئولان ارشد دو سازمان به امضا خواهد رسید.

به همین منظور در جلسه‌ای که صبح چهارشنبه در سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور نمایندگان دو دستگاه برگزار شد پیش نویس این تفاهمنامه مورد بررسی قرارگرفت و برای تایید نهایی به دفا‌تر مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر ورزش و جوانان ارسال شد.

یکی از مهم‌ترین بندهای این تفاهم نامه گردشگری هویتی است که به منظور ارتقای روحیه خودباوری در بین جوانان توسعه آن در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این جلسه در تشریح مفهوم گردشگری هویتی و برنامه‌های این وزارتخانه برای توسعه گردشگری هویتی گفت: موضوع گردشگری هویتی یک رویکرد متفاوت در گردشگری است که در این طرح مناطق دارای هویت ایرانی - اسلامی به جوانان معرفی و آن‌ها با این مناطق از نزیک آشنا خواهند شد.

وی با بیان اینکه آشنایی جوانان با اماکن و مناطقی که از هویت ایران - اسلامی برخوردار هستند می‌تواند باعثبه وجود آمدن حس خودباوری و بالندگی در آنان شود ادامه داد: در این طرح قصد آن است که با همکاری سازمان میراثفرهنگی، زمینه آشنایی هرچه بیشتر جوانان با مناطق دارای هویت ایرانی - اسلامی فراهم شود.

محسن رنجبر مدیر کل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری نیز دراین نشست با اشاره به مفهوم گردشگری هویتی گفت: در سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال این هستیم گردشگران را به سمتی سوق دهیم که به آن مناطق تعلق خاطر بیابند.

وی گفت: به عنوان مثال روستاهای هدف گردشگری یکی از این مناطق است به طوری که زمانی که این روستا در رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی معرفی می‌شود افراد روستا از حضور گردشگران روستای خود احساس تعلق و بالندگی کرده و روستای خود را برای پذیرایی از گردشگران آماده می‌کنند.

وی ادامه داد: گردشگری هویتی می‌تواند به توسعه گردشگری در سطوح مختلف کمک فراوانی داشته باشد.

مشاور رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در امور زنان، خانواده و جوانان نیز در این نشست با بیان اینکه همکاری این سازمان با وزارت ورزش و جوانان می‌تواند نقش مهمی در توسعه و رونق گردشگری داشته باشد گفت: وزارت ورزش و جوانان دارای ظرفیت‌های بالایی است که می‌توان از این ظرفیت‌ها درجهت پیشبرد اهداف تعیین شده در برنامه ریزی‌های حوزه گردشگری استفاده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز