خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراثفرهنگی در دیدار با سفیر پرتغال مطرح کرد؛

تاکید دولت یازدهم بر گسترش فعالیت‌ها و ارتباطات گردشگری

کد خبر : ۱۴۶۰۹۱

زمینه‌های همکاری بین بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری ایران و پرتغال بسیار زیاد است و بستر لازم برای مشارکت این بخش‌ها باید توسط دولت‌ها فراهم شود.

ایلنا: ‌ رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با سفیر پرتغال در تهران گفت: دولت یازدهم و شخص رئیس‌جمهور بر گسترش فعالیت‌های گردشگری تاکید دارند.

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با ماریو داماش نونس، سفیر پرتغال در تهران، این ملاقات را گام مثبتی برای توسعه همکاری‌های فرهنگی و گردشگری دو کشور دانست و گفت: با توجه به قدمت ارتباط دو کشور و روابط چندصد ساله میان ایران و پرتغال، زمینه‌های همکاری بسیاری در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری میان دو کشور وجود دارد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت جایگاه کشور پرتغال در اتحادیه اروپا، یادآور شد: خوشبختانه فضای جدید و سیاست‌های روشن دولت یازدهم، امکان تعامل بیشتر و بهتر با سایر کشورها را فراهم کرده است و ما امیدواریم مردم کشورهای دنیا، به ویژه مردم پرتغال از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری، فرهنگی، تاریخی و طبیعی ایران استفاده کنند.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: دولت و رئیس جمهور دولت یازدهم بر گسترش فعالیت‌های گردشگری و استفاده گردشگران از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های ایران تاکید و تمرکز دارند.

سلطانی‌فر بهبود زیرساخت‎های گردشگری را از دیگر برنامه‌های دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: سازمان میراثفرهنگی به دنبال ایجاد شرایط و تسهیلات مناسب برای ورود گردشگران به ایران است.

وی بناها و آثار تاریخی را متعلق به تمدن بشری دانست و اظهار داشت: این آثار و بناها معرف بخشی از تاریخ روابط بین دولتهاست و ما برای بیان تاریخ و بررسی گذشته، نیازمند حفظ این آثار هستیم.

رئیس سازمان میراثفرهنگی تعامل بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری دو کشور را مهم ارزیابی کرد و افزود: زمینه‌های همکاری بین بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری ایران و پرتغال بسیار زیاد است و بستر لازم برای مشارکت این بخش‌ها باید توسط دولت‌ها فراهم شود.

سلطانی‌فر در ادامه گردشگری را موضوعی چندوجهی دانست و گفت: گردشگری علاوه بر ارتقاء ارتباطات فرهنگی، همکاری‌های اقتصادی را به دنبال دارد، حضور موسسات گردشگری فعال دو کشور در نمایشگاه‌هایی که در ایران و پرتغال برگزار می‌شود در توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور موثر خواهد بود.

وی با دعوت از مسئولین دولتی توریسم کشور پرتغال برای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی ایران، افزود: امیدوارم سال ۲۰۱۴ شاهد اولین نشست مشترک بخش خصوصی فعال گردشگری بین دو کشور باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز