خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی خبر داد:

تعیین وظایف و ساختار ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تا پایان بهمن

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۴۲

امیدواریم با موضوع ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به عنوان یک بستر، فرصت و ابزار هم برای دستگاه‌های دولتی به منظور تسهیل فعالیت‌ها و هم بخش خصوصی برای حضور و مشارکت قوی‌تر برخورد شود و ما هم در این ستاد با ارائه حداکثر امکانات و پشتیبانی‌ها از این عرصه حمایت می‌کنیم و وظایف را به خوبی اجرا خواهیم کرد.

ایلنا: معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر آماده است و منتظریم دستگاه‌های عضو ستاد نمایندگان خود را بر طبق مصوبه هیئت وزیران به سرعت معرفی کنند و مهم‌ترین درخواستی که ما از دستگاه‌ها داریم این است که زود‌تر کار معرفی معاونان ذی ربط را برای این ستاد انجام دهند تا ما بتوانیم با سرعت اولین جلسه ستاد مرکزی را تشکیل داده و وظایف و ساختار ستاد را تصویب کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، " مرتضی رحمانی موحد " درباره فعالیت‌های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اظهار داشت: پیشنهاد مشترکی از سوی سازمان میراثفرهنگی و وزیر کشور برای طراحی همچنین ستادی که بتواند به صورت متمرکز و با استفاده از امکانات و خدمات دستگاه‌های عضو و مرتبط با موضوع سفر در طول سال و به ویژه در ایام اوج تعطیلات مانند نوروز، وظیفه ساماندهی و هماهنگی خدمات را به عهده داشته باشد، به دولت داده شده که خوشبختانه در جلسه هیئت وزیران هم به تصویب رسید.

وی افزود: در گذشته این نوع امور تحت عنوان ستاد تسهیلات بود و مصوبه دولت هم نداشت و به صورت نگاه‌های موسمی مدیران مرتبط عمل می‌شد اما در این چارچوبی که در دولت تصویب شد؛ تکالیف و وظایف همه دستگاه‌ها در این ارتباط مشخص شده است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ادامه داد: دو ویژگی مهم این مصوبه دارد که یکی بحثکیفی و اشاعه فرهنگ سفر و همچنین برنامه ریزی برای توزیع سفر است. یعنی معرفی مقاصد جدید در طول سال که بتواند مورد بازدید و برنامه ریزی مردم قرار بگیرد و یکی هم توزیع سفر به مناطق کمتر شناخته.

رحمانی موحد تصریح کرد: تمرکز ما این است که آنچه که در کشور به عنوان منابع توزیع چه در بحثفرهنگی و منابع آن، چه در بحثمنابع طبیعی و جذابیت‌ها مانند مباحثمربوط به زیارت، گردشگری دریایی و غیره وجود دارد، باید متوازن و منطبق بر استاندارد‌ها برنامه ریزی شود. نمی‌توانیم دارای بیش از دو سه کیلومتر ساحل در شمال و جنوب کشور باشیم ولی گردشگری دریایی در نقطه صفر باشد. باید برنامه ریزی کنیم و دستگاه‌های زیر ربطی که در این ستاد هستند، به توسعه گردشگری توجه کنند.

طبیعت گردی خانوادگی و معرفی مقاصد جدید گردشگری در ایام نوروز

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی یادآور شد: برای اینکه بتوانیم اشکال مختلف و زیرساخت‌ها را در سفر طراحی کنیم در بحثسفر دریایی و طبیعت گردی نوعی از سفر را به نام طبیعت گردی خانوادگی پیشنهاد کردیم تا با همکاری کانون جهانگردی و سایر دستگاه‌ها خانواده‌ها را برای انجام سفرهای یک یا دو روزه طبیعت گردی تشویق کنیم.

رحمانی موحد در ادامه به برنامه ریزی برای رونق گردشگری داخلی به ویژه در ایام نوروز برای شهر تهران اشاره کرد و گفت: در مورد تهران چند دفتر خدمات توریستی فعال هستند که برنامه‌های متنوعی از آن‌ها برای معرفی تهران قدیم، تهران جدید و موضوع سیاحتی از آن‌ها خواستیم. برنامه ریزی لازم شده و این دفا‌تر آمادگی دارند. امیدواریم که کارهای ما در سال آینده در ایام نوروز بتواند مسافران را به سمت مقاصد جدید در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف هدایت کند تا مکانهایی که جذابیت دارند، به نوعی معرفی و عرضه شوند که گردشگران داخلی و حتی گردشگران خارجی به این مقاصد جدید هدایت شوند.

وی با اشاره به مسئولیت خود در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: بنده وظیفه تشکیل ستاد را دارم. در مورد استانی‌ها و شهرستانی‌ها که به ریاست استانداران و فرمانداران ستاد تشکیل می‌شود، پیشنهاد دادیم که احکام آن‌ها را وزیر کشور صادر کند تا بتوانیم به نوعی حرکتی که با هم در آغاز راه داشتیم را پیش ببریم.

معرفی نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تصریح کرد: آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد آماده است و منتظریم دستگاه‌های عضو ستاد نمایندگان خود را بر طبق مصوبه هیئت وزیران به سرعت معرفی کنند و مهم‌ترین درخواستی که ما از دستگاه‌ها داریم این است که زود‌تر کارمعرفی معاونان ذی ربط را برای این ستاد انجام دهند تا ما بتوانیم با سرعت اولین جلسه ستاد مرکزی را تشکیل داده و وظایف و ساختار ستاد را تصویب کنیم و قبل از پایان بهمن ماه جاری بتوانیم فاز عملیاتی و اجرایی ستاد و ابلاغ مصوبات ستاد را به استان‌ها و کمیته‌های تخصصی انجام دهیم.

رحمانی تاکید کرد: زمان به سرعت در حال سپری شدن است و امیدواریم با تلاش و عزم همه دستگاه‌های بتوانیم، یک نوع اطلاع رسانی هماهنگ و نمونه‌ای را عرضه کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه افزود: یکی از کمیته‌های تخصصی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به امور روابط عمومی، اطلاع رسانی و تبلیغات اختصاص دارد. تعدادی از مدیران سازمان میراثفرهنگی و دستگاه‌های مرتبط در آن عضو هستند. نوع اقداماتی که باید انجام شود در این ستاد مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: صدا و سیما هم کارهایی بسیار خوبی در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی دارد و برای اطلاع رسانی در سطح استان‌ها اعلام آمادگی کرده است. با چارچوبی که در کمیته تخصصی تصویب می‌شود و در ستاد مورد تایید قرار می‌گیرد، برنامه‌ها را در حوزه اطلاع رسانی عملیاتی می‌کنیم.

استفاده از ظرفیت‌های پست برای اطلاع رسانی مقاصد مختلف سفر

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ادامه به همکاری با شرکت پست برای اطلاع رسانی در حوزه سفر اشاره کرد و گفت: راهکار‌ها و مکانیزم‌هایی که برای عملیاتی شدن برنامه‌ها داریم علاوه بر صدا و سیما با شرکت پست نیز همکاری خواهیم داشت. قصد داریم از ظرفیت آن‌ها نیز استفاده کنیم و اطلاع رسانی را به صورت یک شعار‌ها و یا راهنمایی‌های مختصری که مردم را در جریان ماموریت و روند‌ها قرار می‌دهد، انجام دهیم که مردم تا ۱۵ اسفند که می‌خواهند برنامه ریزی‌هایشان را نهایی کنند، بتوانند نسبت به مقاصد سفر آشنایی و اطلاعات لازم را داشته باشند.

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی یادآور شد: در حوزه گردشگری پیش از این همکاری را با بخش خصوصی به ویژه تشکل‌هایی که مرتبط با حوزه گردشگری هستیم، شروع کردیم و چند جلسه مشترک داشتیم.

رحمانی موحد افزود: به نظر من بخش خصوصی حوزه گردشگری یکی از کارآمد‌ترین بخش خصوصی فعال کشور در حوزه خدمات است. بخش خصوصی دارای ظرفیت در منابع انسانی و ساختار بوده و همه آماده مشارکت و همکاری در حوزه ملی هستند. به خوبی می‌توانیم از ظرفیت و علاقه این‌ها استفاده کنیم، یعنی کار را به دست خودشان بسپاریم و در جاهایی که نیاز به ورود دولت نیست کارهای اجرایی را به عهده آن‌ها بگذاریم.

وی اظهار امیدواری کرد؛ این مسئولیتی که به بخش خصوصی واگذار می‌شود با حمایت سایر دستگاه‌های عضو ستاد همراه شود و در ‌‌نهایت یک مدل و همفکری در اجرای یک کار بزرگ به نمایش گذاشته شود.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در پایان تاکید کرد: امیدواریم با موضوع ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به عنوان یک بستر، فرصت و ابزار هم برای دستگاه‌های دولتی به منظور تسهیل فعالیت‌ها و هم بخش خصوصی برای حضور و مشارکت قوی‌تر برخورد شود و ما هم در این ستاد با ارائه حداکثر امکانات و پشتیبانی‌ها از این عرصه حمایت می‌کنیم و وظایف را به خوبی اجرا خواهیم کرد.

یادآور می‌شود، بر اساس مصوبه هیئت وزیران، به منظور توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیتهای سفر، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مرکب از سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت دادگستری، وزارت راه و شهرسازی، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین مربوط تشکیل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز