خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار بانوی محیط زیست جهان شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۳۷

این جایزه سبب می‌شود که خانم معصومه ابتکار بتواند چه در هنگامی که سمت دولتی دارد و چه هنگامی که در مقام رسمی قرار ندارد در مجامع بین المللی حضور پیدا کند.

ایلنا: معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط ریست بانوی محیط زیست جهان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " ولفگانگ نیومن " رئیس بنیاد جهانی انرژی که برای اهدا این جایزه به ایران آمده است، گفت: بنیاد جهانی انرژی در سال ۲۰۰۸ با همکاری کوفی عنان جایزه جهانی انرژی را پایه گذاری کرده است. این جایزه هر ساله به شخصیت بین المللی که در پیگیری مسائل مربوط به بهبود مصرف انرژی فعال است، اهداء می‌شود. مراسم اهدا این جایزه تاکنون در سه دوره برگزار شده است که امسال به خانم معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور ایران اعطا می‌شود. ایشان اولین بانویی است که این جایزه را دریافت می‌کند. او لیاقت این را دارند که بانوی محیط زیست جهان نام بگیرند.

وی افزود: ابتکار شخصی است که در ده سال گذشته حتی در شرایط خاص و با وجود اینکه ایران دارای مشکلات مالی و اقتصادی بوده است توانسته در زمینه محیط زیست اقدامات مثبتی را انجام دهد. در این شرایط بالا نگه داشتن پرچم محیط زیست و مطرح نگه داشتن این مسئله کار بسیار بزرگی است.

نیومن ادامه داد: خوشحالم که می‌توانم فردا این تندیس را به ایشان اهدا کنم از آنجایی که زمین مادر ماست اهدای این تندیس به یک خانم بسیار ارزشمند است. البته همواره زنان بیشتر از مردان در امور محیط زیستی فعالیت کرده‌اند.

در ادامه رئیس بنیاد جهانی انرژی با بیان اینکه اکنون بیست درصد از مردم، ۸۰ درصد انرژی جهان را استفاده می‌کنند و از طرف دیگر ۲۵ در صد از مردم جهان به هیچ عنوان به انرژی دسترسی ندارند گفت: باید تلاش کرد تا اطلاع رسانی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی را به افراد پر مصرف افزایش داد و همین طور امکانات مناسبی رابرای کسانی که به انرژی دسترسی ندارند فراهم کرد. ما مفتخریم که این تکنولوژی را داریم که انرژی را در دسترس همه قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان کشوری که انرژی فسیلی دارد را به سمت مصرف انرژی سبزبرد، گفت: اعتقاد دارم که در ایران چنین چیزی می‌تواند رخ دهد. فروشندگان سوخت ترجیح می‌دهند که بنزین کمتری را با قیمت بهتر بفروشند. در سالهای اخیر ایران سوخت کمتی مصرف کرده است و تا حدودی توانسته که منابعش را حفظ کند. پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰میزان مصرف انرژی در جهان ۵۰درصد افزایش یابد به همین خاطر ما به انرژی فسیلی مخصوصاً در زمینه دارو نیازمند هستیم.

نیومن افزود: نکته‌ای که در رابطه با کشورهای در حال توسعه مطرح است این است می‌شود با استفاده از انرژی‌های سبز اقدامات موثری انجام داد. برای نمونه در کشور غنا ۸۰ درصد جمعیت به انرژی دسترسی ندارند، که این مساله سبب فقدان امنیت در شب، ایجاد مشکلات آموزشی برای کودکان و جلوگیری از پیشرفت اقتصادی شده است، در حالی که با سیستم‌ها خورشیدی می‌توان این مشکل را با هزینه‌های بسیار کم حل کرد.

در ادامه محمد حسن امامی، دبیر کل انجمن مدیریت سبز ایران گفت: توسعه پایدار در سطح ملی و بین المللی نیازمند رفتار‌ها و عملکرد متعددی در سطح ملی و جهانی است. یکی از این رفتار‌ها و عملکرد‌ها، حضور اثر بخش، فعال و آگاهانه در محفلهای تصمیم گیری و تصمیم سازی بین المللی وجهانی است. این حضور معمولا از دو جبهه نمایندگان رسمی و شخصیت‌های علمی رخ می‌دهد. بنابراین شخصیت سازی در سطح ملی و جهانی یکی از ویژگی‌های مدیریتی دولت‌ها و جوامع مدرن محسوب می‌شود

وی افزود: این جایزه سبب می‌شود که خانم معصومه ابتکار بتواند چه در هنگامی که سمت دولتی دارد و چه هنگامی که در مقام رسمی قرار ندارد در مجامع بین المللی حضور پیدا کند.

لازم به ذکر است که: این جایزه با نام «Lifetime Achievement Global Award» تا کنون به میخایئل گورباچف، آرنولد شوایتزینگر اهدا شده است و معصومه ابتکار سومین نفری است که آن را دریافت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز