خبرگزاری کار ایران

مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت؛

اعزام عمره‌گزاران دو پرواز لغوشده اصفهان در اسفند و فروردین انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۷۶

تاکنون ۷۰هزار و ۵۵۶ زائر با ۲۱۷ پرواز شرکت هواپیمایی داخلی و ۶۳ هزار و ۲۹۶ زائر با ۲۰۵ پرواز شرکت هواپیمایی سعودی به کشور عربستان اعزام شده‌اند.

ایلنا: مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با اشاره به تأخیر ۴۸ ساعته در دو پرواز اصفهان که سبب لغو پرواز شد، گفت: زائران این دو پرواز در ماه‌های اسفند و فروردین به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حسن سرخوش گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار و ۷۵۲ زائر ایرانی در قالب ۴۲۲ پرواز به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به بازگشت ۸۷ هزار و ۷۵۲ زائر ایرانی به کشور، اظهار کرد: خوشبختانه این تعداد از زائران عمره گزاران کشورمان، مناسک عمره را با موفقیت به پایان رسانده‌اند و هم اکنون به میهن اسلامی بازگشته‌اند.

سرخوش افزود: تاکنون ۷۰هزار و ۵۵۶ زائر با ۲۱۷ پرواز شرکت هواپیمایی داخلی و ۶۳ هزار و ۲۹۶ زائر با ۲۰۵ پرواز شرکت هواپیمایی سعودی به کشور عربستان اعزام شده‌اند.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت ادامه داد: بیشترین تعداد پرواز‌ها از ایستگاه پروازی تهران صورت گرفته است که شامل ۱۴۴ پرواز و اعزام ۵۰ هزار ۷۴۳ زائر به سرزمین وحی می‌شود.

صدور ۱۵۹ هزار و ۶۱۷ روادید برای عمره

وی ادامه داد: تاکنون اطلاعات گذرنامه ۲۶۱ هزار و ۱۸۸ زائر ایرانی برای صدور روادید به کنسولگری‌های عربستان در تهران و مشهد ارسال شده که از این تعداد موافقت الکترونیکی برای ۲۰۴ هزار و ۹۶۷ نفر از عربستان دریافت و روادید ۱۵۹ هزار و ۶۱۷ نفر نیز صادر شده است.

سرخوش با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۳ هزار زائر ایرانی در مدینه و ۲۳ هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند، اضافه کرد: روزانه ۱۴ پرواز از ایستگاه‌های پروازی کشور به مقصد فرودگاه مدینه منوره و جده انجام می‌گیرد.

وی متوسط تأخیر در پرواز‌ها را حدود یک ساعت اعلام کرد و گفت: طی دو سه هفته گذشته به سبب نامساعد بودن آب و هوا پرواز اصفهان و یزد به دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوایی در این مدت دچار اختلال شده بود که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این اعزام‌ها از سایر شهر‌ها انجام شد.

اعزام زائران دو پرواز لغو شده اصفهان در اسفند و فروردین

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با اشاره به تأخیر ۴۸ ساعته در دو پرواز اصفهان که سبب لغو پرواز شد، خاطرنشان کرد: زائران این دو پرواز در گروه‌هایی که ظرفیت خالی وجود دارد در اسفندماه و فروردین ماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به برخی خبر‌ها درباره تأخیر یکی از پروازهای داخل کشور که گفته می‌شد مسیرش را به جده تغییر داده است، این خبر را کذب دانست و گفت: هر شرکت هواپیمایی برای انجام پروازهای خود به ویژه برای خارج از کشور برنامه ریزی کرده و گروه پروازی از قبل مشخص می‌شود.

سرخوش افزود: اینکه گفته می‌شود یکی از پروازهای شیراز به دلیل اینکه اعلام کرده بودند مسیرش را از فرودگاه شیراز به سمت فرودگاه جده تغییر دهد، قطعا اینگونه نیست و امکان ندارد.

عملیات اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی از ۲۶ آذر ۹۲ آغاز شده و تا ۶ تیر ماه ۹۳ ادامه خواهد داشت که در این مدت بیش از ۸۵۰ هزار زائر ایرانی در قالب ۷ هزار کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز