خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری نجفی در فیتور ۲۰۱۴ اعلام شد؛

از سرگیری پرواز مستقیم تهران - مادرید

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۴۱

رابطه ایران و اسپانیا در ماه‌های آینده به صورت جدی توسعه پیدا می‌کند، به‌خصوص که قرار است وزیر خارجه این کشور به ایران بیاید و من هم در ملاقاتی که با ایشان خواهم داشت، این موضوع را یادآوری می‌کنم.

ایلنا: رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره پرواز مستقیم تهران - مادرید گفت: برقراری این پرواز از نظر اقتصادی کاملا قابل دفاع است و وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا هم ابراز امیدواری کرده است که پرواز از سر گرفته شود.

به گزارش ایلنا، " محمد علی نجفی " در حاشیه برگزاری نمایشگاه گردشگری فیتور در اسپانیا در نشست خبری که با حضور مرتضی صفاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که به زودی مناسبات ایران و اسپانیا در حوزه‌های مختلف و به ویژه در زمینه گردشگری از سر گرفته شود.

وی گفت: اسپانیا در عین حال که در چارچوب اتحادیه اروپا سیاست‌هایش را تنظیم می‌کند، اما همواره جزء دوستان ایران بوده و خوشحالیم که این رابطه در سال‌های گذشته هرگز خصمانه نبوده است.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به دیدار خود با خوزه مانوئل سوریا لوپز وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا اظهار داشت: با آقای سوریا درباره تقویت روابط در بخش‌های صنعت، انرژی و گردشگری گفت‌وگو کردیم. به خصوص در زمینه حمل و نقل ریلی امکان همکاری‌های زیادی قابل بررسی است و در ایران ظرفیت توسعه قطار تندرو حداقل به میزان ۱۵۰۰ کیلومتر وجود دارد که اسپانیا می‌تواند در تکنولوژی و سرمایه‌گذاری این طرح مشارکت کند. در زمینه خودروسازی و قطعات خودرو هم به همین ترتیب است.

وی افزود: در بخش گردشگری هم اسپانیا از کشورهای قوی و باتجربه به شمار می‌رود و ما می‌توانیم از تجربه اسپانیا برای توسعه گردشگری در ایران استفاده کنیم. البته حدود ۱۲ سال پیش قرارداد همکاری گردشگری میان ایران و اسپانیا منعقد ولی اجرایی نشده است که در همین رابطه تصمیم گرفتیم برنامه عملیاتی همکاری‌های دو کشور را تنظیم کنیم.

نجفی یادآور شد: همچنین از وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا دعوت کردم که به همراه فعالان سه بخش صنعت، انرژی و گردشگری این کشور به ایران سفر کند که ایشان هم ابراز علاقه و آمادگی کردند.

معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: ولیعهد اسپانیا با وزاری شرکت‌کننده در فیتور ۲۰۱۴ دیداری داشتند، ایشان در این دیدار نسبت به توسعه همکاری‌های ایران و کشورهای غربی و حل مشکلات و محدودیت‌های ایجاد شده طی سال‌های اخیر ابراز امیدواری کردند و من هم گفتم که ما برای حل یک به یک مسائل، جدی هستیم.

نجفی ادامه داد: رابطه ایران و اسپانیا در ماه‌های آینده به صورت جدی توسعه پیدا می‌کند، به‌خصوص که قرار است وزیر خارجه این کشور به ایران بیاید و من هم در ملاقاتی که با ایشان خواهم داشت، این موضوع را یادآوری می‌کنم.

وی درباره سرمایه‌گذاری در ایران خاطرنشان کرد: در منطقه ما بیشتر کشور‌ها دستخوش ناآرامی‌هایی هستند و تنها کشوری که طی سال‌های اخیر در منطقه مشکل امنیتی نداشته، ایران است. همچنین در ایران منابع عظیم انرژی داریم که انرژی ارزان‌قیمت برای سرمایه‌گذاری‌ها را تأمین می‌کند و بازار ۷۵ میلیونی ایران هم بازاری وسیع به شمار می‌رود. البته قانونی هم برای حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد که در این زمینه کمک خواهد کرد. از سوی دیگر ایران نفوذ قابل توجهی روی کشورهای همسایه‌ دارد و بنابراین سرمایه‌گذاران در ایران به راحتی می‌‌توانند به آن بازار‌ها دسترسی پیدا کنند.

وی در مورد مشکلات پیش رو برای جذب گردشگرخارجی یادآور شد: دسته اول مشکلات سیاسی است و به فضای عمومی بین‌المللی بازمی‌گردد که با شروع فعالیت دولت جدید، این مشکلات به سمت حل شدن پیش می‌رود. طی سه ماه اخیر، تقاضا برای سفر به ایران از رشد قابل توجهی برخوردار شده و حتی برخی نشریات اروپایی پیش‌بینی کرده‌اند که ایران در سال ۲۰۱۴ از مقاصد اصلی گردشگری در جهان خواهد شد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: دسته دوم مشکلات به مدیریت و سازماندهی توریسم در کشور بازمی‌گردد. موضوعاتی نظیر تعیین بازار هدف و برنامه‌ریزی برای بازاریابی، صدور روادید، تأمین امکانات رفاهی برای عزت بیشتر گردشگران در سفر به ایران و استفاده از فضای مجازی. در همه این زمینه‌ها برنامه‌هایی را شروع کرده‌ایم که آثارش به تدریج مشاهده خواهد شد.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره پرواز مستقیم تهران - مادرید اظهار داشت: برقراری این پرواز از نظر اقتصادی کاملا قابل دفاع است و وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا هم ابراز امیدواری کردند که موضوع از سر گرفته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران از نظر جذابیت‌های توریستی، پرجاذبه و دارای تنوع اقلیمی و آب و هوایی زیادی است به گونه‌ای که در ایامی از سال تفاوت دما بین جنوب و شمال کشور به ۴۰ درجه می‌رسد. همچنین ایران بهشت گردشگران علاقه‌مند به مسائل فرهنگی و تمدنی و نیز برای کشورهای همسایه، مکان مناسبی برای گردشگری سلامت و مذهبی است. در ایران ۳۵۰ نوع صنایع دستی داریم که همه‌شان سابقه تاریخی دارند. من از همه کسانی که به تجربه‌های جدید علاقه‌مندند دعوت می‌کنم به ایران سفر کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز