خبرگزاری کار ایران

انتقاد روزنامه سعودی از سوء مدیریت در سانحه اخیر؛

مقامات سعودی در تعامل با سوانح هواپیمایی ضعف دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۰۲

حادثه هفته گذشته در فرودگاه مدینه درهر فرودگاه دیگری در جهان هم می‌تواند رخ دهد اما با این تفاوت که در فرودگاههای دیگر در مدت بسیار کوتاهی چنین مشکلاتی برطرف می‌شود و در هر شرایطی به ۲۴ ساعت نمی‌رسد.

ایلنا: کار‌شناسان سعودی از نحوه تعامل دستگاههای دولتی با سانحه اخیر در فرودگاه مدینه و نداشتن طرحهای جدی در شرایط اضطراری انتقاد کردند و رسانه رسمی عربستان این مشکلات را نشان از ضعف مقامات در تعامل با سوانح هواپیمایی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، تعطیلی چندین ساعته تنها باند فرودگاه بین المللی مدینه منوره به سبب سانحه‌ای که برای هواپیمای سعودی حامل عمره گزاران ایرانی رخ داده بود، سبب زیان وارد آمدن به شرکتهای هواپیمایی شده است.

حادثه هفته گذشته برای عمره گزان ایرانی سوار بر هواپیمای سعودی، نبود طرحهای اضطراری را نشان داد.

به نوشته الریاض، کار‌شناسان بخش هواپیمایی از نحوه تعامل دستگاههای دولتی با سانحه اخیر برای یک هواپیمای سعودی(حامل عمره گزاران ایرانی) در فرودگاه مدینه منوره انتقاد کردند در حالی که خلبان این هواپیما و کادر پروازی از بروز یک فاجعه و زخمی شدن تعداد بیشتری از مسافران جلوگیری کردند.

اما پشت سر گذاشتن این مشکل و بازگشایی فرودگاه به بیش از ۲۴ ساعت نیاز داشت که سبب به تاخیر افتادن ده‌ها پرواز بین المللی و داخلی و سبب وارد آمدن میلیون‌ها ریال سعودی خسارت به شرکتهای هواپیمایی و برخی هتل‌ها شد که از آغاز فعالیت پروازههای گردشگری و عمره بهره‌مند شده‌اند.

کار‌شناسان از این تعجب کردند که فرودگاه بین المللی در حجم و اهمیت مدینه منوره تنها با یک باند پروازی فعالیت می‌کند.

روزنامه الریاض نوشته است: مدت پنج روز برای تماس با خالد الخیبری سخنگوی هواپیمایی غیرنظامی عربستان برای توضیح درخصوص تبعات این سانحه تلاش کرد اما الخیبری به این سئوالات پاسخ نداد.

از سوی دیگر یک مسئول در هواپیمایی عربستان به الریاض گفت علت تاخیر در بازگشایی فرودگاه به بسته شدن تنها باند فرودگاه مدینه منوره به مدت بیش از ۲۴ ساعت برمی گردد که توقف هواپیمای دچار نقص فنی و نبود تجهیزات مشخص برای خارج کردن هواپیما درچنین شرایطی علت این تاخیر بود.

وی تاکید کرد: هواپیمایی عربستان در پی این سانحه خواستار تاخیر پرواز‌ها شد و کسانی که در فرودگاه حضور داشتند به سبب آنکه تاخیر پرواز خارج از اداره شرکت نقل حجاج بود، مکان خواب و استراحت برای آن‌ها فراهم شد.

از سوی دیگر یک مسئول شرکت هواپیمایی عربی از هواپیمایی عربستان خواست با شرایط اضطراری و هنگام بروز مشکلات و سوانح پروازی تعامل حرفه ای‌تری داشته باشد.

وی گفت: حادثه هفته گذشته در فرودگاه مدینه درهر فرودگاه دیگری در جهان هم می‌تواند رخ دهد اما با این تفاوت که در فرودگاههای دیگر در مدت بسیار کوتاهی چنین مشکلاتی برطرف می‌شود و در هر شرایطی به ۲۴ ساعت نمی‌رسد.

این مسئول تاکید کرد: مسئولان دولتی عربستان هیچ طرحهای مشخصی برای مقابله با حوادثو سوانح هواپیمایی ندارند که خسارت‌های سنگینی به شرکتهای هواپیمایی وارد و همچنان مشکلات زیادی برای مسافران ایجاد می‌کند.

روزنامه الریاض نوشت: یکی از هواپیماهای استیجاری هواپیمایی عربستان که مختص پروازهای حج و عمره است در فرودگاه مدینه دچار سانحه شد این هواپیما از شهر مشهد ایران، ۲۹۹ عمره گزار ایرانی را وارد فرودگاه مدینه کرد که در نتیجه بروز مشکلی در چرخهای آن دچار مشکل شد که خلبان مجبور به فرود اضطراری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز