خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر امور پایگاه‌های جهانی سازمان میراثفرهنگی اعلام کرد؛

رسیدگی‌های لازم برای حفظ «شوش» در سال‌های اخیر انجام نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۱۶

موضوع بسیار مهم دیگری که توجه به آن ضروری است، بحثنامزدی ثبت جهانی این اثر در فهرست میراثجهانی در سال میلادی جاری(۲۰۱۴) است، این فرصت بی‌نظیر علاوه بر اینکه می‌تواند مواهب بسیاری به لحاظ ملی و بین المللی برای این اثر ایجاد کند.

ایلنا: مدیر کل دفتر امور پایگاه‌های جهانی سازمان میراثفرهنگی گفت: طی چند سال اخیر رسیدگی‌های لازم به شوش صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا، " فرهاد عزیزی زلانی "، شوش را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای تمدن بشری و سندی ارزشمند از هویت کشور دانست و گفت: طی چندسال اخیر رسیدگی‌های لازم برای حفظ و حراست از شوش، آنچنان که باید صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه مدیر جدید پایگاه شوش براساس توانمندی و اجرای اقدامات اثرگذار انتخاب شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه امروز بستر و فرصت مناسب برای مواجهه اصولی با آثار بی‌نظیر تاریخی فراهم شده است باید با نیروی مضاعف و بهره گیری از تمامی فرصت‌ها و امکانات ملی، منطقه‌ای و محلی و با مشارکت همه جانبه تمامی دستگاه‌ها از آثار تاریخی حفاظت شود.

عزیزی، همکاری و مشارکت مردم شوش را در حفظ این اثر بی‌بدیل حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مردم این منطقه به عنوان اولین صاحبان این اثر تاریخی می‌توانند در حفظ، حراست، معرفی و بهره‌گیری از ارزش‌های نهفته شوش به سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کمک کنند.

مدیر کل دفتر امور پایگاه‌های جهانی سازمان اظهار داشت: موضوع بسیار مهم دیگری که توجه به آن ضروری است، بحثنامزدی ثبت جهانی این اثر در فهرست میراثجهانی در سال میلادی جاری(۲۰۱۴) است، این فرصت بی‌نظیر علاوه بر اینکه می‌تواند مواهب بسیاری به لحاظ ملی و بین المللی برای این اثر ایجاد کند، فرصتی است که بتوانیم مشکلات، موانع و تهدیدات فراروی این اثر تاریخی - فرهنگی را برداریم و در ضمن نگاه جدید و اصولی تری بر این سایت تاریخی حکم فرما کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز