خبرگزاری کار ایران

سبحانی‌نیا خبر داد:

تشکیل کمیته‌ مشترک دولت و مجلس برای بررسی آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۰۸

از میان برداشتن معضل آلودگی هوا که در روزهای اخیر در کلانشهر‌ها مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان ایجاد کرده نیازمند تلاش مسئولان و همکاری مردم است.

ایلنا: عضو هیات رئیسه مجلس٬ از حساسیت و پیگیری جدی مجلس برای رفع آلودگی هوا خبر داد و گفت: کمیته‌ای متشکل از منتخبانی از هیات رئیسه مجلس و مسئولانی از دولت مسئول بررسی عوامل آلاینده هوا و راهکارهای کاهش آن شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، " حسین سبحانی‌نیا " با تاکید بر اینکه تلاش‌های یک دستگاه خاص کمکی به رفع معضل آلودگی هوا نمی‌کند٬ گفت: از میان برداشتن معضل آلودگی هوا که در روزهای اخیر در کلانشهر‌ها مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان ایجاد کرده نیازمند تلاش مسئولان و همکاری مردم است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری بررسی طرح کاهش آلودگی هوا در کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس٬ افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس در بحثمحیط زیست٬ عوامل آلاینده هوا٬ محیط٬ نحوه برخورد با آلودگی و راه‌های جلوگیری از آن بررسی‌های لازم را انجام داده و به زودی طرحی در این باره را تسلیم صحن علنی مجلس خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مجلس در تلاش برای کاهش آلودگی هوا با ارایه طرح‌ها٬ لوایح و همچنین دعوت از مسئولان ذی‌ربط٬ برای ارایه گزارش‌های لازم است٬ تصریح کرد: رفع معضل آلودگی هوا نیازمند عزم جدی و تعامل دولت و مجلس با ارایه راهکارهای لازم در این زمینه است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه مسئولان محیط زیست اعم از رئیس سازمان و کسانی که سال‌ها در این زمینه فعالیت کرده‌اند باید راهکارهای پیشنهادی خود را به مجلس و کمیسیون‌های تخصصی آن ارایه دهند تا بتوانند با یک تعامل مشترک به یک جمع‌بندی مناسب رسید٬ گفت: اقدامات مقطعی چون تعطیلی مدارس یا طرح زوج و فرد خودرو‌ها در کوتاه مدت موثر است اما راهکار اساسی برای رفع معضل آلودگی هوا نیست.

سبحانی نیا با یادآوری تعیین کمیته‌ای از اعضای هیات رئیسه مجلس با هدف بررسی راهکارهای کاهش آلودگی هوا٬ افزود: این کارگروه تاکنون بررسی‌های لازم را روی آلودگی هوا و عوامل آن در بخش‌های مختلف از جمله کارخانه‌های آلاینده٬ صنایع و سایر بخش‌ها با حضور مسئولان دولتی از جمله رئیس سازمان محیط زیست انجام داده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی٬ گفت: در جلسات بعدی کمیته مذکور که در هفته‌ آتی برگزار خواهد شد بررسی آلودگی هوا به احتمال زیاد با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست صورت خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز