خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراثمعنوی و طبیعی خبر داد؛

تشکیل «شورای ثبت و حریم میراثفرهنگی کشور»

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۷۱

دستور کار اصلی شورای ثبت و حریم میراثفرهنگی کشور، سیاستگذاری در حوزه‌ ثبت و حریم آثار منقول، غیرمنقول، طبیعی و ناملموس است.

ایلنا: مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراثمعنوی و طبیعی از تشکیل «شورای ثبت و حریم میراثفرهنگی کشور» خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرهاد نظری اظهار داشت: با توجه به اینکه ثبت مواریثفرهنگی، طبیعی و معنوی در فهرست آثار ملی و جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید فرآیند ثبت و تعیین حریم آن‌ها با حساسیت ویژه مورد نظارت قرار گیرد و سیاست‌های کلان و رویکردهای اصلی سازمان در این زمینه با مشارکت صاحبنظران و نخبگان این امر تعیین و تدوین شود، «شورای ثبت و حریم میراثفرهنگی کشور» تشکیل می‌شود.

نظری ادامه داد: ۴ کمیته تخصصی شامل کمیته ثبت و حریم آثار ملی غیرمنقول، کمیته ثبت آثار ملی منقول، کمیته ثبت و حریم میراثطبیعی و کمیته ثبت میراثناملموس(معنوی) در «شورای ثبت و حریم میراثفرهنگی کشور» کار بررسی و تصویب پرونده‌ها را برعهده دارند.

مدیرکل دفتر ثبت تصریح کرد: دستور کار اصلی این شورا، سیاستگذاری در حوزه‌ ثبت و حریم آثار منقول، غیرمنقول، طبیعی و ناملموس است.

نظری در پایان ابراز امیدواری کرد که نخستین جلسه «شورای ثبت و حریم میراثفرهنگی کشور» این هفته برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز