خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراثفرهنگی و گردشگری اعلام کرد:

جزیره کیش «شهر خلاق» می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۴۸

در اوایل دهه ۸۰ قرار بود کیش به عنوان نخستین شهر الکترونیکی ایران، پایلوت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد و در این زمینه هم اقداماتی انجام شد اما وضع موجود با آنچه که تدبیر شده بود تناسبی ندارد.

ایلنا: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهاد داد با تشکیل کمیته مشترک بین سازمان میراثفرهنگی و سازمان منطقه آزاد کیش، تمهیدات معرفی جزیره کیش به عنوان " شهر خلاق " اندیشیده شود.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در جلسه‌ای با حضور مدیر عامل، اعضای هیات مدیره و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش به بحث" گردشگری خلاق " در برنامه های یونسکو اشاره کرد و گفت: براساس این برنامه که گردشگری خلاق را توسعه می دهد و شهرهای خلاق دنیا را معرفی می کند، کیش استعداد تبدیل به شهر خلاق را دارد و معرفی این جریزه به عنوان شهر خلاق در دنیا در ارتقاء وضعیت گردشگری آن مفید خواهد بود.

نجفی با یادآوری اینکه در سال ۲۰۱۲ بیش از یک میلیارد گردشگر در سطح دنیا به نقاط مختلف سفر کرده اند سهم کشورمان از این موضوع را ناچیز اعلام کرد.

وی همچنین به درآمد ۱۳۰۰ میلیارد دلاری این صنعت در سال گذشته در دنیا اشاره کرد و درآمد کشورمان از این صنعت را متناسب با جاذبه ها و ظرفیتهای موجود گردشگری در کشور ندانست.

وی در این جلسه بر ضروت بازنگری در زیر ساخت های جزیره کیش تاکید کرد و گفت: پتانسیلهای قابل توجهی در حوزه های مختلف گردشگری در این جزیره وجود دارد اما شرایط مطلوب بهره برداری بر آن حاکم نبوده وخدماتی که به گردشگران ارایه می دهد از کیفیت مناسب برخوردار نیست.

معاون رئیس جمهور افزود: در اوایل دهه ۸۰ قرار بود کیش به عنوان نخستین شهر الکترونیکی ایران، پایلوت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد و در این زمینه هم اقداماتی انجام شد اما وضع موجود با آنچه که تدبیر شده بود تناسبی ندارد.

نجفی با یادآوری طرح جامع کیش که در دو مقطع تدوین شده است بر ضرورت برنامه ریزی برمبنای این طرح تاکید کرد.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شرکت در نمایشگاه های بین المللی و معرفی پتانسیل های گردشگری کیش را در توسعه گردشگری خارجی موثر دانست و به مدیران سازمان منطقه آزاد کیش توصیه کرد که در نمایشگاه ها شرکت کنند.

نجفی استفاده از جاذبه های فرهنگ بومی و توجه به آداب، رسوم و سنت های مردم بومی جزیره کیش را یکی از راهکارهای جذب گردشگر دانست و به استفاده از این ظرفیت ها تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به بازدید خود از شهر باستانی حریره در جزیره کیش برای همکاری در کاوش های باستان شناسی در این شهر تاریخی با مشارکت فعال پژوهشگاه میراثفرهنگی در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

وی بر ضرورت توسعه تولید و عرضه صنایع دستی در کیش تاکید کرد و گفت: کیش را باید در کنار همه جاذبه هایی که دارد با عنوان یک شهر بین المللی مطرح کنیم.

در این نشست علی اصغر مونسان رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با ارائه گزارشی بر ضرورت ارتقاء وضعیت گردشگری کیش تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جریان سفر به کیش از شهر باستانی حریره، شهر زیر زمینی کاریز و پایانه مسافربری دریایی در حال ساخت در این جزیره بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز