خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسوول در سازمان حج:

زائران ایرانی در کربلا سالم هستند / اعزام ۲۵۰ هزار زائر ایرانی به عتبات تا شب گذشته

کد خبر : ۱۳۰۰۹۶

انفجارهای شب گذشته در استان کربلا تلفات جانی را نداشته است و هیچ زائر ایرانی نیز در این انفجارها مورد اصابت قرار نگرفته‌اند و همه زائران ایرانی در سلامت هستند.

ایلنا: مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت با اشاره به انفجارهای شب گذشته در استان کربلا از سلامتی کامل زائران ایرانی و اعزام ۲۵۰ هزار زائر از کشورمان به عتبات تا شب گذشته خبر داد که از سه مرز چزابه، مهران و شلمچه به خاک عراق رفته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حجت الاسلام " مهدی شهسواری "، مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: همزمان با آغاز زائران اربعین حسینی به کربلای معلی و به منظور ساماندهی هر چه بیشتر و نظارت بر روند برنامه‌های اجرایی اعزام، از صبح امروز عازم مناطق مرزی شدیم.

وی افزود: در حال حاضر مهندس سعیدی اوحدی، رییس سازمان حج وزیارت کشورمان به همراه شماری از مدیران و مسوولان سازمان حج و آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهوز در مرز چزابه حضور یافته اند و از نزدیک با زائران حسینی و همچنین با مدیران اجرایی و مسوولان منطقه ای در این زمینه به گفت وگو می‌پردازند.

شهسواری خاطر نشان کرد: خوشبختانه روند اجرایی برنامه‌ها تا حدودی مناسب است، اما تلاش داریم خدمات بهتر و بیشتری به زائران ارائه شود تا با دغدغه کمتر و راحتی بیشتر زائران عزیز به زیارت خود بپردازند.

وی یادآور شد: در سال جاری سازمان حج وزیارت کشورمان کار ساماندهی اعزام تمامی زائران اربعین حسینی را با هماهنگی سایرنهادها، ارگانها و وزارتخانه به عهده گرفت تا نحوه اعزام زائران نسبت به سال‌های گذشته بهتر و روانتر انجام گیرد.

مدیر کل حوزه ریاست سازمان حج وزیارت تصریح کرد: به همین منظور با هدف ساماندهی زائران اربعین خدماتی را به این عزیزان همچون بیمه خدمات درمانی ارائه کردیم تا همه عزیزان با پرداخت هزینه اندکی بتوانند به صورت رایگان در مرزهای کشور و همچنین در عتبات از این خدمات استفاده کنند.

وی همچنین از فعال شدن حرکت‌های خودجوش مردمی در شهرهای مرزی کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه حرکت مردمی خوبی در مرزها صورت گرفته است، و مردم عزیزمان در این شهرها با راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی خدمات رایگان را به زائران حسینی ارائه می‌کنند.

این مقام مسوول در سازمان حج، گفت: تلاش کردیم ان شاالله خدمات بهتر و بیشتر را به زائران در عراق فراهم کنیم که افزون بر راه اندازی چادرهای هلال احمر و مراکز درمانی، وسایل حمل و نقل را نیز برای زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام ایجاد کردیم تا باشد نام ما هم به عنوان زائر حسینی در پیشگاه درگاه الهی ثبت شود.

وی همچنین به آمار زائران اعزامی در قالب طرح ساماندهی به عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: تا شب گذشته از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه، بیش از ۲۵۰ هزار زائران ایرانی به عتبات اعزام شده اند.

مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج زیارت کشورمان به انفجارهای شب گذشته در استان کربلا نیز اشاره ای داشت و گفت: خوشبختانه این انفجارها تلفاتی جانی را نداشته است و هیچ زائران ایرانی نیز در این انفجارها مورد اصابت قرار نگرفته اند و همه زائران کشورمان در سلامت هستند.

وی توصیه کرد با توجه به سردی هوا در مناطق مرز و همچنین در خاک عراق، زائران حسینی حتما لباس گرم به همراه داشته باشند تا پس از یارت صحیح و سالم و زیارت مقبول به کشور عزیز ایران برگردند.

شهسواری همچنین از توزیع بروشورهای بین زائران خبر داد و گفت: در این بروشورها تذکرات لازم ارائه شده است و زائران می‌توانند با مطالعه آن در طول زیارت بهره بگیرند تا با مشکلی جدی روبه رو نشوند.

شایان ذکر است، شب گذشته ۴ خمپاره از ناحیه فلوجه به کربلا شلیک شده که یکی از این خمپاره‌ها به داخل یک خیابان و خمپاره دومی به یک خودرو و خمپاره سوم داخل یکی از آبروهای شهر و خمپاره چهارم نیز به محل بازی کودکان اصابت کرده است که این چند خمپاره تنها چند زخمی داشته و تمامی این اتفاقات در منطقه حی العسکریه کربلا رخ داده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز