خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات:

زائرسرای ایرانیان امروز در کربلا افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۹۱

این زائرسرا در فاصله دو کیلومتری از حرم مطهر حسینی در ۶ طبقه با ۲ هزار و ۸۰۰ متر زیربنا ساخته شده تا میزبان زائران اباعبدالله الحسین(ع) باشد.

ایلنا: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: همزمان با عید غدیر خم مجتمع خدماتی حضرت زهرا(س) در کربلای معلی با هدف خدمت رسانی به زائران افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک گفت: پروژه مجتمع خدماتی حضرت زهرا(س) که از بهمن سال ۹۰ آغاز شده بود امروز و همزمان با عید غدیر افتتاح می‌شود.

وی در مورد مشخصات این زائرسرا گفت: این زائرسرا در فاصله دو کیلومتری از حرم مطهر حسینی در ۶ طبقه با ۲ هزار و ۸۰۰ متر زیربنا ساخته شده تا میزبان زائران اباعبدالله الحسین(ع) باشد.

پلارک همچنین با اشاره به طرح ترفیع گنبد حرم حضرت سیدالشهدا(ع) و اجرای طرح بازسازی صحن حضرت زینب(س) اظهار داشت: در آستانه عید غدیرخم قرارداد طرح ترفیع گنبد حرم حضرت سیدالشهدا(ع) و اجرای طرح بازسازی صحن حضرت زینب(س) به نام طرح عقیله بنی‌هاشم منعقد می‌شود.

وی افزود: قرارداد صحن حضرت زینب(س) با بودجه‌ای بالغ بر ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود که مدت یک سال و نیم را برای این طرح در نظر گرفته‌ایم و مدت دو سال هم برای طرح ترفیع گنبد و تقلیل حجم ستون‌های باربر گنبد و سقف حرم حضرت سیدالشهدا(ع) در نظر گرفته‌ایم که برای هر ستون ۶ ماه زمان داده شده است.

وی راجع به وضعیت صحن حضرت زهرا در نجف اشرف گفت: این پروژه در فاز تکمیل اسکلت بخش زیارتی شبستان قرار دارد و ستون‌های طبقه اول موزه و کتابخانه طرح توسعه نیز احداثشده و در بعضی بخش‌ها نیز دیوار چینی در حال اجرا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز