خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:

قیمت تمام شده حج سال ۹۳ زود‌تر اعلام شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۹۱

برای کمک به تولید ملی و اشتغالزایی در کشور، تا جایی که امکان دارد کالا‌ها و اقلام مورد نیاز زائران در حج و عمره از تولیدات داخلی تأمین شود.

ایلنا: نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از کارگزاران حج خواست تا قیمت تمام شده واقعی برای سفر حج سال ۹۳ را در اسرع وقت اعلام کنند تا حجاج سال آینده زود‌تر آماده شوند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با جمعی از ناظران و بازرسان بعثه مقام معظم رهبری، دفاع از حقوق زائران را وظیفه شرعی خادمان حجاج دانست و به قدر‌شناسی حجاج کشورمان اشاره کرد و برآورد کرد که درصد رضایت زائران امسال نسبت به سال گذشته بالا‌تر است.

وی با تأکید بر ایجاد تنوع در برنامه غذایی زائران، چاره‌اندیشی درباره رفع نقایص و نوسازی آشپزخانه‌های متمرکز در مکه و مدینه را از امور اولویت‌دار دانست و تأکید کرد: برای کمک به تولید ملی و اشتغالزایی در کشور، تا جایی که امکان دارد کالا‌ها و اقلام مورد نیاز زائران در حج و عمره از تولیدات داخلی تأمین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر با تاکید بر اینکه از فضای همدلی میان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت جهت تأمین منافع حداکثری زائران استفاده شود، گفت: نیروهای کار‌شناس و متخصص بعثه با همکاران سازمان در کارگروه ‌های تخصصی به تقویت این کارگروه ‌ها کمک کنند.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین با ضروری دانستن استفاده حداکثری از ظرفیت مدیریت و عوامل کاروان‌ها در خدمت‌رسانی به زائران، تصریح کرد: اینکه در حج امسال، مدیریت مجموعه‌ها به عنوان محور خدمت‌رسانی به زائران مورد توجه بوده‌اند، نباید دلیلی بر کاهش بهره‌گیری از توانایی‌های مدیران کاروان‌ها شود.

وی با تأکید بر انجام کار کار‌شناسی درباره ضرورت به‌کارگیری دستیاران زن در اقامتگاه‌های زائران کشورمان، یادآور شد: دستیاران زن را می‌توان از میان افرادی انتخاب کرد که توانمندی‌هایی متناسب با مأموریت‌هایشان دارند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به بازگشت دو میلیون تومان از هزینه‌ای که حجاج امسال برای سفر حج پرداخت کرده بودند، از کارگزاران حج خواست تا قیمت تمام شده واقعی برای سفر حج سال ۹۳ را در اسرع وقت اعلام کنند تا حجاج سال آینده زود‌تر کسب آمادگی کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی‌عسکر همچنین با تأکید بر آسیب‌شناسی عملیات حج تصریح کرد: نقص‌های خدمت‌‍رسانی به زائران در منا و عرفات شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

علیرضا رشیدی مدیر نظارت و بازرسی بعثه در نشست جمعی از ناظران و بازرسان بعثه مقام معظم رهبری، از مواردی نظیر هماهنگی میان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، بازگرداندن دو میلیون تومان از هزینه‌ای که زائران برای سفر حج امسال پرداخت کرده بودند، سرعت عمل سازمان حج و زیارت برای رفع مشکلات در حین عملیات، پیش‌بینی‌های مناسب به لحاظ تعداد مسکن و تعداد چادر‌ها در منا، دادن یخچال و کولر به خیمه‌های عرفات، اجرای طرح خرید متمرکز میوه را به عنوان بخشی از محاسن عملیات حج امسال نام برد.

مدیر نظارت و بازرسی بعثه همچنین بر بازخوانی اهداف طرح‌های مجموعه‌محوری و پزشک مجموعه تاکید کرد و ضرورت تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف در فرآیند خدمت‌رسانی به زائران را مورد اشاره قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز