خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان خبر داد؛

دستگیری هشت شکارچی متخلف در منطقه دشتی ترکمن صحرا

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۸۱

مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن در منطقه دشتی ترکمن صحرا پس از گشت و کنترل موفق به دستگیری هشت شکارچی متخلف شدند.

ایلنا - گرگان:مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت:مأموران و ضابطان یگان حفاظت محیط زیست استان موفق به دستگیری هشت شکارچی متخلف در منطقه دشتی ترکمن صحرا شدند.

به گزارش ایلنا از گرگان، محمد ممشتی گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن در منطقه دشتی ترکمن صحرا پس از گشت و کنترل موفق به دستگیری هشت شکارچی متخلف شدند.

وی افزود: از متخلفان تعداد یک بهله پرنده شکاری بحری، چهار قطعه قمری و سه قطعه کبوتر چاهی، تور و شبچه از لوازم صید پرندگان شکاری و چهار دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستاندر پایان گفت: پرونده تشکیل شده در این زمینه برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی شهرستان بندرترکمن ارسال شد.

بر اساس کنوانسیون بین المللی حفاظت از پرندگان شکاری که ایران نیز جزء این کنوانسیون است، کشور ما به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان شکاری، متعهد شده که از صید و قاچاق پرندگان جلوگیری کرده و در حفاظت آن ها بکوشد.

دشت های شمال شهرستان های مراوه تپه، کلاله، گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن به دلیل وجود تپه ماهورهایی که برای لانه گزینی، تخم گذاری و جوجه آوری پرندگان شکاری مناسب هستند و مناطق دشتی استان نظیر(نواحی کرند، هوتن، آی تمر، صوفیکم، گمیشان، دشت سرباز گمنام، نفتیجه، سقرتپه، نواحی دیوار تاریخی گرگان) مورد توجه صیادان و قاچاقچیان بازهای شکاری است که در همین راستا مأموران گارد اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان با کاربرد اصول حفاظتی و بررسی راه های ورودی به مناطق و برقراری گشت های سیار امکان حفظ و حراست از این گونه ها را در استان فراهم می آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز