خبرگزاری کار ایران

حجاج عربستان امسال نیم میلیون نفرند؛

مقایسه آمار حجاج پارسال و امسال / بیشترین و کمترین تعداد حجاج

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۵۹

بیشترین تعداد حجاج در موسم حج امسال مربوط به حجاج اندونزی است / حجاج فرانسوی در صدر اروپایی‌ها / کشور مصر در صدر کشورهای عربی از نظر تعداد حجاج قرار دارد.

ایلنا: بر خلاف ادعای مقامات سعودی مبنی بر اینکه تعداد حجاج عربستان امسال، یکصد هزار نفر پس از کاهش پنجاه درصدی هستند، یک رسانه سعودی، تعداد حجاج سعودی را نیم میلیون نفر اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، سال گذشته بیش از یک میلیون سعودی در موسم حج شرکت کردند که امسال این تعداد به نصف یعنی نیم میلیون نفر می‌رسد.

این در حالی است که مقامات سعودی ادعا کرده بودند: سهمیه حجاج این کشور در موسم امسال به خاطر طرحهای توسعه، ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و به یکصد هزار نفر می‌رسد.

بیشترین تعداد حجاج مربوط به کدام کشور است

بیشترین تعداد حجاج در موسم حج امسال مربوط به حجاج اندونزی است، که تعداد آن‌ها در سال گذشته، ۲۶۰ هزار نفر بود، اما امسال با کاهش بیست درصدی، به ۲۲۰ هزار نفر رسیده‌اند.

جمعیت اندونزی بر اساس آخرین آمارهای رسمی، بیش از ۲۴۹ میلیون نفر است.

دومین کشوری که بیشترین تعداد حجاج را در موسم امسال دارد، کشور هند است که تعداد حجاج آن در موسم امسال، ۱۶۳ هزار نفر است که در مسوم حج سال گذشته این عداد، ۱۷۰ هزار نفر بود. جمعیت هند یک میلیارد و ۲۵۲ میلیون نفر است که بیش از ده درصد آن‌ها را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

سومین کشوری که بیشترین تعداد حجاج را در موسم امسال دارد، کشور پاکستان است، که تعداد حجاج این کشور پس از کاهش ۲۰ درصدی در موسم حج امسال، ۱۴۳ هزار نفر است، در موسم حج سال گذشته، تعداد حجاج پاکستان، ۱۷۱ هزار نفر بود. جمعیت پاکستان بیش از ۱۸۲ میلیون نفر است.

تعداد حجاج اروپا

حجاج فرانسوی در صدر اروپایی‌ها تعداد حجاج فرانسه در موسم حج امسال، ۲۴ هزار نفر است که تعدادشان ۲۰ درصد کاهش یافته است، در موسم حج سال گذشته، تعداد حجاج فرانسوی، ۳۰ هزار نفر بود.

جمعیت فرانسه بیش از ۶۴ میلیون نفر است که البته تعداد جمعیت مسلمانان این کشور زیاد نیست.

حجاج انگلیسی هم در رده دوم حجاج اروپایی در موسم حج امسال قرار دارند.

حجاج عرب / حجاج مصر در صدر هستند

کشور مصر در صدر کشورهای عربی از نظر تعداد حجاج قرار دارد، تعداد حجاج این کشور در موسم حج سال گذشته، ۸۰ هزار نفر بود که در موسم حج امسال، با بیست درصد کاهش، ۶۴ هزار نفر است. جمعیت مصر بر اساس سرشماری امسال، بیش از ۸۲ میلیون نفر است.

کمترین تعداد حجاج کشور عربی مربوط به کشور کومور با ۶۰۰ نفر است.

حجاج داخل عربستان

حجاج داخل عربستان شامل شهروندان و افراد مقیم در موسم حج سال گذشته، بر اساس آمارهای رسمی، تعدادشان، یک میلیون و ۷۳ هزار نفر بود که در موسم حج امسال، حدود ۵۰۰ هزار نفر خواهد بود.

مقامات سعودی تدابیر خود را امسال تشدید کرده و به متخلفانی که بخواهند به صورت غیرقانونی در موسم حج شرکت کنند، هشدار داده‌اند که به شدت با آن‌ها برخورد خواهند کرد که اخراج از عربستان برای افراد مقیم به مدت ۱۰ سال از جمله این مجازات‌ها اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز