خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور:

توسعه گردشگری منجر به روابط صلح‌آمیز ملل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۳۲

یکی از این ابزارهای مناسب برای این روابط صلح‌آمیز، گردشگری است و من از همین جا اعلام آمادگی می‌کنم که برای توسعه گردشگری دو کشور آمادگی کافی از جانب ما وجود دارد / باید تحولی در نگاه و رویکرد مدیران گردشگری ایجاد کنیم.

ایلنا: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی تأکید کرد: با توسعه گردشگری می‌توان به روابط صلح‌آمیز بین ملت‌ها دست یافت، از این رو سفرا در این مسیر گام بردارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمد علی نجفی " در مراسم تجلیل از خادمان و فعالان صنعت گردشگری کشور با بیان اینکه این همایش فرصت مناسبی است تا در مورد مسائل گردشگری و امکانات و خدمات این حوزه بحثو بررسی کنیم اظهار کرد: اگرچه امکانات و خدمات مورد نیاز گردشگران ضروری است اما قطعاً کافی نیست و باید به مسائل عمیق‌تری در گردشگری توجه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید از مسائل فرهنگی در کنار زیر ساخت‌های فیزیکی مورد نیاز صنعت گردشگری و امکانات آن غفلت کرد افزود: غفلت در این زمینه همانند این است که ما کتابی را از نیمه آغاز کرده باشیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه عدم شناخت مدیران، برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران در این حوزه موجب شده است تا نتوانیم برنامه مناسبی برای گردشگری تنظیم کنیم تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم اینکه در تفکرات دینی، دوراندیشی وجود دارد اما متأسفانه در این حوزه نگاه کوتاه‌ مدت داریم. حتی در ارتباط با استانداردسازی تأسیسات نیز با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم.

رئیس سازمان میراثفرهنگی و گردشگری با بیان اینکه هنوز سیستم نوین مدیریتی گردشگری به طور کامل استقرار نیافته است تأکید کرد: باید تحولی در نگاه و رویکرد مدیران گردشگری ایجاد کنیم.

نجفی با بیان اینکه متأسفانه آمادگی و آموزش لازم برای توسعه همه ‌جانبه در میان مردم عوام و خواص وجود ندارد گفت: باید علاوه بر حل مشکلات به جنبه فرهنگی و علمی در کنار مباحثفیزیکی توجه کنیم.

وی با بیان اینکه حل این مشکل با تقسیم کار امکان‌پذیر است تصریح کرد: خوشبختانه فضای عمومی دولت و نهادهای حکومتی مثبت است و اگر کار‌ها به درستی تقسیم شود می‌توان این مشکل را حل کرد. رئیس‌جمهور نیز به اهمیت مسئله گردشگری از نگاه دولت تأکید کرده است و امیدواریم با تأکید دولت مشکلی در بخش نهادهای حکومتی نداشته باشیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه سازمان همکاری خوبی با بخش خصوصی برای توسعه گردشگری دارد اظهار کرد: محور دوم، تقسیم کار برای توسعه گردشگری در بخش خصوصی است که سازمان عمدتاً در این بخش تصمیم‌گیر خواهد بود. انتظار داریم بخش خصوصی نیز نگاهی ملی به گردشگری داشته باشد. ما نیز به عنوان حامی بخش گردشگر از بخشهای خصوصی حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه نظر ما بر این است که سازمان خود را خدمتگزار فعال گردشگری بداند از این رو درهای سازمان به روی فعالان گردشگری باز است ادامه داد: مسئولان سازمان، موظفند انتقادات و پیشنهادات سازمان‌های مردم‌نهاد را که مطرح می‌شود را بپذیرند.

نجفی خطاب به سفرای کشورهای مختلف که در این همایش حضور داشت ضمن عذرخواهی به دلیل قطع شدن سیستم ترجمه به صورت آنلاین و ترجمه زنده گفت: این نوع ترجمه موجب سردی و گرمی فضا می‌شود، در فرصت مناسب جلسه‌ای با شما دوستان خواهم داشت اما مهم‌ترین مأموریت شما این است که زمینه لازم برای شناخت و درک مناسب از کشور ما را برای ملت خود داشته باشید. در واقع شما می‌توانید هم ایران را به کشورتان و هم کشورتان را به ایران بشناسید.

رئیس سازمان میراثفرهنگی با بیان اینکه این پروسه شناخت، به توسعه روابط صلح‌آمیز کشور‌ها کمک می‌کند گفت: یکی از این ابزارهای مناسب برای این روابط صلح‌آمیز، گردشگری است و من از همین جا اعلام آمادگی می‌کنم که برای توسعه گردشگری دو کشور آمادگی کافی از جانب ما وجود دارد و امیدواریم شما نیز به عنوان سفیران کشور خود در این مسیر گام بردارید.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه از مسئولان وزارت امور خارجه خواهش کرده‌ایم تا ارزیابی از سفرای خود را در بخش توسعه گردشگری بین کشور‌ها نیز قرار دهد گفت امیدواریم شما نیز علاوه بر انگیزه ذاتی، از انگیزه اداری به منظور گسترش روابط گردشگری ملل برخوردار باشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز