خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی:

تنها ۱۷ درصد از مسافرت‌‌ها با تور انجام می‌شود / نخستین پرواز توریستی مسکو - تهران به زمین نشست

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۷۰

گروهی از گردشگران از کشور مسکو قرار است از جاذبه‌های گردشگری تهران، اصفهان، شیراز و یزد بازدید کنند / اگر بتوانیم با توسعه گردشگی ۱۰ میلیون گردشگر را به کشور بیاوریم ۵۰ میلیارد دلار درآمد ارزی خواهد داشت که درآمد آن بالا‌تر از نفت خواهد بود.

ایلنا: معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی با اشاره به نشست نخستین پرواز گردشگری مسکو - تهران گفت: تنها ۱۷ درصد از مسافرت‌ها با تور انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جهانیان در مراسم گشایش برنامه های هفته گردشگری با تشریح ماهیت این جشنواره گفت: این نمایشگاه ۱۱۰ غرفه دارد که شامل بخش‌های مختلف دفا‌تر خدمات مسافری و چهارده سیاه چادر است که علاقه مندان با مراجعه به این مراکز می‌توانند از تخفیفات برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم این جشنواره شروعی برای شناخت و آشنایی بیشتر مردم با تور باشد تصریح کرد: در حالی که ۷۰ درصد مسافرت‌ها در کشورهای توسعه یافته با تور انجام می‌شود در کشور ما تنها ۱۷ درصد از مسافرت‌ها با تور همراه است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

معاون گردشگری سازمان میراثبا بیان اینکه آمار سفرهای تابستانه در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۶ / ۱۶ درصد افزایش یافته است افزود: بیشتر این سفر‌ها به خراسان رضوی، مازندران، اصفهان، قم، فارس، گیلان وهمدان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۸۳ درصد از سفرهای به صورت خانوادگی صورت گرفته است تأکید کرد: تنها ۱۷ درصد از این سفر‌ها با تور بوده است که در مجموع این سفر‌ها ۵۶ درصد آن با خودروی شخصی و ۴۴ درصد آن با حمل و نقل عمومی که بیشترین سهم آن یعنی ۲۳ درصد با اتوبوس بوده است و ۸ درصد آن با قطار و ۶ درصد به صورت هوایی و یک درصد بقیه موارد بوده است.

جهانیان در ادامه با بیان اینکه بیشترین اقامت‌ها در گیلان، مازنداران خراسان رضوی و اصفهان بوده است گفت: در مقایسه با سال گذشته نیز میزان اقامت‌ها ۴ / ۱۰ درصد افزایش ایفته است که امیدواریم با حضور رئیس جدید در میراثفرهنگی تعاملات بیشتری در حوزه گردشگری را حاضر باشیم.

وی با بیان اینکه ساعت ۲۵:۳ نخستین پرواز هوایی مسکو تهران در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست تأکید کرد: گروهی از گردشگران از کشور مسکو قرار است از جاذبه‌های گردشگری تهران، اصفهان، شیراز و یزد بازدید کنند. و امیدواریم این آغاز تعاملات جدیدی در حوزه گردشگری باشد.

جهانیان تأکید کرد: اگر بتوانیم با توسعه گردشگی ۱۰ میلیون گردشگر را به کشور بیاوریم ۵۰ میلیارد دلار درآمد ارزی خواهد داشت که درآمد آن بالا‌تر از نفت خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز