خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد عملیات پزشکی حج تمتع:

هیچ بیماری «همه گیر» در بین زائران وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۱۷

۴ بیمار از ۸ بیمار اعزامی به بیمارستان‌های عربستان در مدینه منوره بستری شده اند و شامل سه خانم و یک آقا می‌شوند که بر اثر شکستگی لگن، سکته مغزی، خونریزی معده و آپاندیسیت در بیمارستان‌های مدینه بستری هستند.

ایلنا: معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه خوشبختانه هیچ مورد فوتی یا اپیدمی در بین زائران وجود نداشته و حال عمومی همه آنها خوب است از زائران خواست ضمن رعایت موارد بهداشتی رژیم غذایی و مصرف به موقع داروهای خود را فراموش نکنند.

به گزارش ایلنا، ولید دنده بر، به بیان آمار فعالیت‌های مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره پرداخت و گفت: تا این لحظه چهاردهم ذیقعده ۱۸۵ ویزیت تخصصی و ۲۰ مراجعه به دندان پزشکی داشتیم. ۱۰ مورد بستری در اورژانس بیمارستان ۳۵ مورد معرفی به آزمایشگاه ۱۵ مورد رادیولوژی ۱۷ مورد سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی و ۸ مورد انتقال به بیمارستان عربستان صورت گرفته است.

به گفته رئیس ستاد عملیات پزشکی حج تمتع ۴ بیمار از ۸ بیمار اعزامی به بیمارستان‌های عربستان در مدینه منوره بستری شده اند و شامل سه خانم و یک آقا می‌شوند که بر اثر شکستگی لگن سکته مغزی خونریزی معده و آپاندیسیت در بیمارستان‌های مدینه بستری هستند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر بالاترین مراجعات بستری همانند سال‌های قبل بر اثر شکستگی ناشی از لیز خوردن و سقوط از روی تخت است که افراد مسن را بیشتر شامل می‌شود. بیماری‌های قلبی سکته قلبی و مغزی مشکلات ریوی و گوارشی و دیابت هم از مراجعات معمول به مرکز پزشکی است و بیشترین مراجعات سرپایی مربوط به سیستم گرفتگی تنفس فوقانی یا همان ویروس سرماخوردگی است که زایران باید با شستشوی دایم دست‌ها از ابتلا به آن پیشگیری کنند.

دنده بر همچنین اعلام کرد تاکنون ۲۷ مورد نیز بازدید از مطب‌ها و هتل‌ها به منظور نظارت بهداشتی بر فعالیت آن‌ها صورت گرفته است و ۳۵ ماموریت اعزام آمبولانس ثبت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز