خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری کشور:

تأسیسات گردشگری مشمول تعرفه صنایع شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۴۰

بنا بر بند ۵ مصوبه مذکور کلیه تاسیسات گردشگری با معرفی سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از لحاظ بهره‌مندی از تسهیلات و امکانات مورد نیاز مشمول تعرفه‌ها، دستور العمل‌ها، مقررات و مصوبات بخش صنایع هستند.

ایلنا: معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی از تصویب مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر بهره‌مندی تاسیسات گردشگری کشور از تعرفه‌ها و قوانین بخش صنایع خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری " منوچهر جهانیان " گفت: در تاریخ ۲۱ شهریور ماه سال جاری مصوبه شماره ۱۱۸۳۲۰ / ت۴۹۵۱۵ در چندین بند، با هدف ارائه تسهیلات و تعرفه‌های حمایتگر جهت پشتیبانی از تولید کنندگان و صنایع مورد تایید هیات وزیران قرار گرفت.

وی افزود: بنا بر بند ۵ مصوبه مذکور کلیه تاسیسات گردشگری با معرفی سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از لحاظ بهره‌مندی از تسهیلات و امکانات مورد نیاز مشمول تعرفه‌ها، دستور العمل‌ها، مقررات و مصوبات بخش صنایع هستند.

جهانیان با بیان اینکه مصوبه تایید شده از سوی هیات وزیران زمینه اجرایی شدن ماده ۸ قانون توسعه صنعت گردشگری در سال ۱۳۷۰ را فراهم می‌آورد؛ گفت: بنا بر این قانون کلیه تاسیسات گردشگری از هر نظر اعم از سوخت، آب، برق، عوارض، مالیات، وام بانکی و غیره مشمول تعرفه‌ها، مقررات و دستور العمل‌های اجرایی بخش صنایع هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: قانون مذکور در کنار مصوبه جدید هیات دولت زمینه سرمایه گذاری و فعالیت گسترده در حوزه صنعت گردشگری را فراهم می‌آورد و با ایجاد تحرک اقتصادی حمایت از فعالین این عرصه را به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان اظهار امیدوار کرد: نگاه ویژه دولت به توسعه صنعت گردشگری، فراهم شدن بسترهای قانونی مورد نیاز، افزایش تعاملات فرابخشی، اشتغالزایی و نیز کسب درآمدهای اقتصادی از این صنعت را در پی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز